Dopravný podnik "vykopol" OutClaim
Kým pred približne rokom podpísalo vtedajšie vedenie DPMK zmluvu s firmou OutClaim s veľkou slávou, všetko sa napokon skončilo fiaskom. Nové vedenie DPMK sa rozhodlo, že dá tejto firme výpoveď.
"Výpoveď sme im dali preto, lebo sme nemali dostatočný prehľad o stave vymáhania pohľadávok, ani primeraný príjem," uviedol nový generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč. "Navyše, vzhľadom na hrozbu premlčania pohľadávok s ročnou lehotou na ich uplatnenie, ktoré OutClaim za rok s najväčšou pravdepodobnosťou nevyriešil, sme ich museli sami rýchlo začať dodatočne podávať na všeobecný súd. Najjednoduchším riešením je zveriť to Petrovi Frajtovi, ktorý to predtým robil pre DPMK päť rokov." M. Tkáč dodal, že výsledkom ročného pôsobenia OutClaimu bude možno niekoľkomiliónový sklz v príjmoch DPMK, ktorý by mal plynúť z vymáhaných pokút. V nasledujúcich mesiacoch chcú na vymáhanie získať okrem P. Frajta, ktorého DPMK vybralo na konkurze ešte v roku 2001, aj aj ďalších právnikov.
"K skutočnosti, že zo strany DPMK došlo k obmedzeniu, resp. znemožneniu riadneho plnenia si zmluvných povinností, zaujme OutClaim zákonný postoj," reagoval na výpoveď konateľ OutClaimu Vladislav Byrsa.
Kým OutClaim vymohol spôsobom za rok 700-tisíc korún, advokát P. Frajt dokázal v roku 2005 vysúdiť na všeobecnom súde pre DPMK pokuty od čiernych pasažierov v celkovej výške 9 miliónov. P. Frajt uviedol, že na všeobecný súd OutCalim žiadnu žalobu nepodal a o tom, či konal rozhodcovský súd, nevie. "Ukázalo sa, že zatiaľ neexistuje účinnejší spôsob vymáhania pokút, ako cez všeobecný súd," dodal M. Tkáč.
SEVER
Už niekoľko dní sú rozkopané dva pruhy cesty na Watsonovej. Skomplikovalo to situáciu hlavne vodičom, lebo vzniká množstvo kolíznych situácií. "Tepelné hospodárstvo malo poruchu na podzemnom potrubí. Jeho pracovníci potrebovali vymeniť rúry. Preto o povolenie na prekopávku požiadali Správu komunikácií mesta Košice. Povolenie dostali aj na zmenu dopravného značenia," uviedla hovorkyňa magistrátu Jana Geročová. Vodiči už čoskoro nebudú musieť hromžiť. "Tepelné hospodárstvo má všetky práce na tomto úseku ukončiť 31. augusta." Ostáva už len dúfať, že po ukončení prác nebude robiť vrásky vodičom nerovnomerný povrch vozovky na mieste opravy.
Autor: Na kuchárske umenie svojej
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári