vrátnik "vypadol" pre dovolenku. Starosta Ľubomír Grega (SDKÚ-DS) tvrdí, že podriadených nenútil, ale ochotne súhlasili. Jednu nočnú službu na vrátnici chcel vraj zobrať aj on, no už to asi nestihne.
Starosta cez leto najmä pre dovolenky osemkrát nemal na noc vrátnika. "Osloviť iných zamestnancov bol môj nápad. V súkromnej sfére, kde som pôsobil, je to bežné," vysvetľuje Grega. Prebrali to s odbormi a po nočnej dvanásťhodinovke má zamestnanec nárok na 1,5 dňa voľna. "Oslovení boli len muži. Odmietol iba jediný a to som rešpektoval. Ostatní súhlasili, čo si vysoko vážim. Je to dôkaz, že pre mestskú časť nerobia len kvôli peniazom, ale pracujú tu radi," povedal starosta. Podľa neho by s výpomocou na vrátnici nemal mať problém ani vysokoškolsky vzdelaný úradník, lebo aj to je práca a zaujímavá skúsenosť.
Z ôsmich nočných na vrátnici až dve mal vedúci právneho oddelenia Pavol Telepovský, ostatní úradníci po jednej. "Bola to pre mňa pasia, lebo nočnú službu som si opäť vyskúšal po 15 rokoch, naposledy to bolo v bývalom zamestnaní," komentoval Telepovský.
"Bolo to v pohode, vzal som si na vrátnicu počítač, ani som sa nenazdal a bolo ráno," s humorom to zobral aj Štefan Schmidt z oddelenia kultúry.
"Či som sa sám v noci na vrátnici nebál? Žartujete? Dva roky som bol na vojne, som predsa nejaký chlap!" reagoval zástupca starostu Ernest Básti (SMK). Počas jeho nočnej zúrila búrka, ale na úrad sa nik nedobýjal. "Najprv som skontroloval budovu i okolie a potom som na vrátnici lúštil krížovky a čítal knihu. Čestné slovo, ani oka som nezažmúril, veď na vrátnici ani nie je posteľ," vtipkuje Básti.
Ďalej za nočného vrátnika zaskakoval napríklad šéf oddelenia registratúry, vedúci majetkového referátu či úradník z úseku Štátneho fondu rozvoja bývania.
Prečo k tomu došlo? V apríli poslanci schválili zmenu organizačného poriadku úradu s účinnosťou od júna. S úmyslom šetriť škrtli dvoch zo štyroch vrátnikov.
Tí mali vtedy dvanásťhodinové denné i nočné (od šiestej do šiestej) služby sedem dní v týždni, takže každý robil priemerne jednu "dvanástku" za dva dni.
Od júna sa starosta s dvomi vrátnikmi rozlúčil s tým, že už čoskoro aj tak nebude treba strážiť v noci ani cez víkendy. Na úrade sa mal totiž namontovať bezpečnostný systém napojený na políciu. Od júna do spustenia alarmu mali provizórne na vrátnici slúžiť cez deň aktivační pracovníci a v noci jeden z dvoch riadnych vrátnikov.
Lenže proces obstarania a inštalácie bezpečnostného systému trval tri mesiace a do toho prišlo letné dovolenkové obdobie. Alarm by mali spustiť až tento týždeň.
Podľa starostu dôvody časového sklzu boli objektívne a inak sa to urobiť nedalo.
Tohtoročné výdavky na nový alarm sú asi 120-tisíc, no mesačná úspora mzdových nákladov za dvoch vrátnikov je už od júna okolo 40-tisíc.
V rámci zmeny organizačného poriadku od júna odišlo z úradu spolu 7 ľudí, ktorí dostali odstupné a odchodné dokopy 660-tisíc. Už do konca roka však mestská časť ušetrí 650-tisíc a budúci rok viac ako dva milióny.
Chod úradu má stáť tento rok z vyše stomiliónového rozpočtu 26 miliónov. Z toho takmer 18 miliónov vyčlenili na platy a odvody pracovníkov vrátane starostu a zástupcu. Podľa nového organizačného poriadku by malo na úrade robiť 50 ľudí.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári