čiernych pasažierov v celkovej výške 9 miliónov (časť však tvorili staršie pohľadávky, vtedy bola pokuta 1 200 Sk, dnes je tisíc).
Rovnakú sumu, 9 miliónov, síce v tom istom roku zaplatil dopravný podnik na súdnych poplatkoch, ale tie sú podľa Tkáča návratnou investíciou, lebo pri vymožených pohľadávkach sa vracajú ako "prirážka" k pokute.
Frajtovi za to DPMK neplatí nič, aj jeho trovy totiž uhrádza odsúdený čierny pasažier.
Ešte aj vlani, keď už robil Frajt len štyri mesiace, mal DPMK príjmy z pokút (aj zo starších pohľadávok) vysúdených v priebehu celého roka 10 miliónov - okrem tých 700-tisíc od OutClaimu. Do súdnych poplatkov investoval podnik za štyri mesiace minulého roka necelé štyri milióny.
Za máj a jún 2007, keď sa Frajt vrátil, už podal na všeobecný súd dvetisíc žalôb na celkovú sumu pokút dva milióny Sk a takmer tritisíc návrhov na exekúcie na čiastku skoro tri milióny.
"Ukázalo sa, že momentálne neexistuje lepší spôsob vymáhania pokút ako cez všeobecný súd," tvrdí generálny riaditeľ.
Peter Frajt uviedol, že na všeobecný súd OutClaim žiadnu žalobu nepodal a o tom, či konal rozhodcovský súd, nevie. "Agendu pohľadávok voči čiernym pasažierom som teraz prevzal v takom stave, akoby s ňou rok nikto skoro nič nerobil," poznamenal Frajt, ktorého DPMK vybral v konkurze v roku 2001.
Autor: jav
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári