Korzár logo Korzár Košice
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Šéf DPMK Michal Tkáč: "Útlm trolejbusov je len úvahou"

Košice - Vedenie Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) sa v utorok zaoberalo možným utlmením prevádzky trolejbusovej dopravy aj v súvislosti s

výstavbou Auparku. Hoci bol na rokovaní i viceprimátor Jozef Filipko, záväzné rozhodnutie neprijali. Podľa utorňajšieho vyjadrenia predsedu predstavenstva DPMK Ladislava Bruňáka je totiž potrebné o tejto zložitej problematike rokovať aj s investorom Auparku.

"Hľadali sa riešenia, s ktorými sa bude operovať pri rokovaniach s investorom, aby mesto malo pripravené všetky možné varianty pre spoločnosť HB Reavis. Bola to jedna z bežných porád členov pracovnej skupiny, ktorá v žiadnom prípade neriešila zlikvidovanie trolejbusovej dopravy. Šlo o poradu, na ktorú nebolo nutné v tejto fáze pozývať investora. Ten bude o tomto stretnutí informovaný v nasledujúcich dňoch," vysvetlila hovorkyňa mesta Jana Geročová.

Skryť Vypnúť reklamu

Generálneho riaditeľa DPMK Michala Tkáča sme sa opýtali, ako to s možnýmm postupným rušením trolejbusovej dopravy vlastne je.

"Úvahy o trolejbusovej doprave sú súčasťou analýz a hľadania úspor v nákladových položkách a súčasťou hľadania riešenia dopravnej situácie v súvislosti s výstavbou Auparku. Analýzy nie sú ukončené a otázka trolejbusovej dopravy v Košiciach bude určite predmetom aj odborných diskusii a stretnutí," vysvetlil M. Tkáč, ktorý potvrdil, že všetko je zatiaľ len v teoretickej rovine.

Na otázku, či sú trolejbusy skutočne pre DPMK tak ekonomicky nevýhodné, odvetil:

"Pri posudzovaní výhodnosti jednotlivých trakcii dopravy sa nedá vychádzať len z ekonomických ukazovateľov. Na misky váh treba dať ekonomiku aj ekológiu. Trolejbusová doprava je však z pohľadu nákladov na kilometer najnákladovejšia. Z tohto pohľadu sa ekonomickejšie javia autobusy."

Skryť Vypnúť reklamu

DPMK celkovo prevádzkuje 27 trolejbusov. Najstaršie sú z roku 1993, najmladšie majú rok výroby 2000. Všetky sú prevádzkyschopné a ich technický stav je odpovedajúci veku.

Keďže sa hovorí o ekológii, a trolejbusy sú určite pre životné prostredie strávitelnejšie ako autobusy, zaujímalo nás, ako chce DPMK postupovať. Aj v súvislosti s integráciou dopravy a zavádzaním tzv. regioelektričiek.

"DPMK má záujem minimálne na udržaní súčasného stavu z pohľadu ekológie. V budúcnosti ho chceme zlepšiť. Ak sa preukáže ekonomická a ekologická opodstatnenosť prínosu integrovanej dopravy

s regioelektričkami pre mesto a DPMK, budeme projekt regiodopravy podporovať," dodal M. Tkáč.

Aj keď je údajne pripravených viacero alternatív, ozývajú sa hlasy, že celá táto myšlienka je nedomyslená.

Skryť Vypnúť reklamu

"Regulačný plán ani návrh Auparku o žiadnom utlmovaní trolejbusov nehovorí. Počas výstavby, keď bude platiť obmedzený režim dopravy, sa v prvom rade bude riešiť MHD. To znamená, že sa pre električky, trolejbusy a autobusy bude hľadať koridor, aby táto doprava fungovala bez obmedzenia. A to na úkor individuálnej dopravy, ktorá sa bude musieť načas presmerovať z Námestia osloboditeľov. MHD tam ale ostane a to, že sa čiastočne posunú troleje, je samozrejmé. Keď máme 14 km trolejbusových tratí, je hlúposť teraz hovoriť o ich zrušení," povedal nám dopravný inžinier a bývalý člen predstavenstva DPMK Pavel Titl, ktorý pre Aupark pripravuje projekt riešenia dopravy v súvislosti s jeho výstavbou.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 31 799
  2. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 16 200
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 674
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 11 489
  5. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 9 421
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 040
  7. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 8 645
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 584
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 366
  10. Aká je chémia vôní 8 313
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Športový víkend na východe - servis výsledkov a faktov

Ako sa skončili zápasy a podujatia v rôznych športoch. Priebehy online.

Košický U. S. Steel sa v treťom štvrťroku dostal do zisku

Medziročne si za kvartál oceliarne výrazne polepšili.

U. S. Steel Košice.
Aj tento vstup na Braniskovej ulici čaká oprava.
Libor Hudáček v drese HC Neftechimik Nižnekamsk.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prieskum: Z konfliktu SaS a OĽaNO ťaží Sulík, rastie aj Pellegriniho Hlas

Kollárova Sme rodina padala už pred kauzou nemocnica.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ak sa Fico náhodou vráti, tak nie vďaka sebe

Špekulatívne štiepenie Smeru je obyčajná konšpirácia.

Peter Tkačenko

Prichádzame o elitu, top študenti alarmujúco utekajú

Najviac prichádzame o budúcich lekárov a informatikov.

Stredná škola
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Český semafor začal úradovať. Dívajme sa

Predvídateľnosti pomôže zvýšenie dôležitosti regionálnych a zníženie dôležitosti celoštátnych ukazovateľov.

Peter Schutz

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop