prejazde ňou. Smerom na Michalovce prechádzajú po dočasne vybudovanej ceste a vnímajú vlastne iba stavenisko okolo. Mnohí spájajú problémy ranných a popoludňajších dopravných zápch s rekonštrukciou križovatky. Tie však boli aj predtým a problém je niekde inde. Vstupy z Ťahanoviec do mesta nepostačujú nárastu dopravy. Žiadne zásadné obmedzenia však na Prešovskej zatiaľ neboli.
"Doprava bola presmerovaná na dočasnú komunikáciu smerom na Furču, aby sme mohli začať s prácami na zakladaní mostného objektu, ale bez toho, aby sa nejakým spôsobom premávka spomalila. Zemné práce sú už ukočené a na budúci týždeň začíname s pilotážnymi prácami. Nijako sa to motoristov nedotkne. Tento most bude slúžiť predovšetkým na výjazd vozidiel z Vyšného Opátskeho smerom do mesta," vysvetlil vedúci investičného odboru Investičnej výstavby a správy ciest SSC v Košiciach Ing. Roman Šplíchal.
Pracuje sa už aj na hlavnom mostnom objekte a onedlho sa budú na piliere montovať podporné vzpruhy mostnej konštrukcie. Na niektorých miestach sa vyskytli technické problémy, ktoré súviseli s inžinierskymi sieťami. Tie nie vždy viedli trasami, ktoré sú vyznačené v projekte. Takéto prekvapenia sprevádzajú takéto stavby často a riešiť sa musia dodatočne. Súbežne sa stavajú oporné múry a robia sa preložky kanalizačných stôk.
Minimálne zdržania v dôsledku nepredvídaných situácií nijako neohrozujú plánované termíny. Celá rekonštrukcia má byť ukončená do konca budúceho roka. "Veľké prekvapenie a aj spomalenie tempa prác, ale tiež zvýšenie nákladov priniesol kopec Heringeš. Pôvodne sme chceli použiť jestvujúcu zeminu na stavbu ako podklad, ale všetko je inak. Kopec vyrástol vlastne zo skládky niekoľko tisíc ton odpadu. Niekoľko rokov sa tam navážala stavebná sutina, pneumatiky, ale aj komunálny odpad. V kombinácii s ílovitou zeminou je to absolútne nepoužiteľný materiál. Pozemok sme kúpili aj so skládkou, ktorú sme museli najprv odstrániť, všetko vyviezť a novú hlinu navoziť. Išli sme ešte niekoľko metrov pod povrch, čo stavbu predražilo a práce spomalilo," dodal R. Šplíchal.
Najbližšie tri až štyri mesiace sa pre vodičov nič zásadné neudeje, žiadne obchádzky, obmedzenia ani zmeny ich nečakajú. Pracuje sa nielen na mostoch, ale aj na mieste, kde sa bude rozširovať podjazd pod železničnou traťou na Palackého ulici. Preložené sú už inžinierske siete, hotové sú mikropilóty, sčasti sú hotové aj zemné práce. Dve železničné koľaje sú už vybraté, jedna ich ešte čaká. To chce zhotoviteľ urobiť čo najskôr, aby sa odstránili provizórne premostenia železnice.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári