centra Aupark.
"HB Reavis má za sebou rokovania s dotknutými podnikmi, ktoré budú zabezpečovať inžinierske siete. Ako potvrdil projektový manažér HB Reavis Richard Vilkus, zatiaľ sa nevyskytli žiadne problémy a z tejto stránky je stavba pripravená. Podľa developerov je v tejto chvíli najzávažnejším problémom doprava," informovala Korzár hovorkyňa magistrátu Jana Geročová.
Aupark bude stáť v centre mesta v časti, ktorá tvorí jeden z najzaťaženejších dopravných uzlov mesta a preto je nutné vyriešiť otázku budúceho bezkolízneho dopravného systému v danom úseku. Zmena dopravnej štruktúry nastane aj počas výstavby Auparku. Aby všetko prebiehalo bez problémov, vytvorí sa na magistráte pracovná skupina, ktorá bude spolupracovať s HB Reavis Group.
"Zložitosť riešenia celého priestoru sa bude týkať aj okolitých stavieb, preto je nutné všetky práce koordinovať spoločne a pripraviť globálne riešenie," vysvetlil R. Vilkus. Spoločnosť podáva mestu pomocnú ruku, avšak niektoré rozhodnutia sú v kompetencii mesta, ktoré v porovnaní s dravým a rýchlym developerským svetom reaguje uvážlivo, držiac sa stanovených krokov.
"Dopravné problémy spôsobené pribúdajúcim množstvom áut nevyriešili ani najväčšie metropoly sveta. Pri súčasnej urbanizácii je to nemožné. Košice boli projektované na menší pohyb áut a ich rozšírenie v okolitej zástavbe budov na Štúrovej ulici je ťažko predstaviteľné. V tomto prípade teritoriálne možnosti zaostávajú za automobilovými," dodal I. Chrenko.
Na stretnutí bolo predložených niekoľko variant riešenia Štúrovej ulice v dotknutom úseku. V súčasnosti sa spracúva dokumentácia na územné rozhodnutie, ktorá obsahuje regulatívy a podmienky na osadenie stavby. Vytvorením pracovnej skupiny z odborníkov z Magistrátu sa spolupráca so spoločnosťou zintenzívni a Aupark začne nadobúdať v Košiciach reálnu podobu.
Autor: ren
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári