rada a 29. mája ho s najväčšou pravdepodobnosťou schváli mestské zastupiteľstvo na mimoriadnom zasadnutí.
Košičania si od júla budú musieť zvykať na nový systém prestupných časových lístkov. Vybrať si budú môcť medzi 30- alebo 60-minútovým lístkom a za ten čas prestupovať z električky na trolejbus alebo autobus podľa potreby. Tridsaťminútový lístok bude stáť podľa návrhu v predpredaji 17 korún, resp. cez bezkontaktnú čipovú kartu (BČK) 16 korún, hodinový 20 korún, resp. cez BČK 19 korún.
Používať sa naďalej bude aj jednorazový základný cestovný lístok za 12 korún pre celú sieť MHD, ktorý bude platiť pre jedného cestujúceho na vzdialenosť maximálne štyroch zastávok. Nebude však platiť v zrýchlených a nočných spojoch.
Za mesačníky však zaplatíme podstatne viac ako doteraz, namiesto 390 až 550 korún, zľavnený bude stáť 275 korún.
"Nové vedenie DPMK navrhuje zrušiť terajšie rozdelenie územie mesta na dve tarifné pásma a druhé tarifné pásmo presunúť na územie okresu Košice-okolie, kde je predpoklad ďalšieho rozvoja hromadnej dopravy v rámci pripravovaného projektu KORID. Hlavným cieľom nového tarifného systému je osloviť všetky cieľové skupiny občanov tak, aby bolo možné získať čo najväčšie množstvo cestujúcich. A čo je dôležité, zavedenie časovej tarify zabezpečuje aj spravodlivejší pomer medzi cenou a službou, o ktorú cestujúci prejaví záujem," uviedol predkladateľ návrhu nového predstavenstva, viceprimátor Jozef Filipko (SMK), ktorý má na radnici MHD v kompetencii.
Dopravný podnik musel pristúpiť k prehodnoteniu cien cestovného najmä vzhľadom na zvyšujúce sa náklady, nárast cien náhradných dielcov a nafty. Ceny v MHD sa nemenili od roku 2001. Sadzby cestovného vychádzajú z linkového vedenia, dĺžky liniek z hľadiska času, hustoty zastávok od jednej konečnej po druhú konečnú zastávku. Cena je porovnateľná s inými mestami na Slovensku.
"Ekonomický prínos navrhovanej tarify sa predpokladá v objeme 35 miliónov pri jej zavedení od júla 2007," dodáva predkladateľ J. Filipko.
Pokuta za cestovanie načierno zostáva vo výške tisíc korún.
Vysvetlivky k tabuľke:
CL - cestovný lístok
TZR - vybrané zrýchlené spoje (viď ďalej tarifa TZR)
BČK - bezkontaktná čipová karta
T 1 - tarifné pásmo T 1 je územie Mesta Košice
T 2 - tarifné pásmo T 2 je územie Mesta Košice rozšírené o územie katastrov obcí okresu Košice-okolie, ktoré pristúpili zmluvou o výkone vo verejnom záujme do integrovaného dopravného systému MHD
Tarifa TZR sa vzťahuje na vybrané zrýchlené autobusové spoje č. 21, 40, autobusové spoje RA s výnimkou RA 1, električkové spoje "R" na rýchlodráhe od zástavky Optima po Vstupný areál U. S. Steel.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári