Beaumarchaisovej Figarovej svadby, je o bizarnosti sveta a nepoučiteľnosti ľudí.
Spoluautormi libreta sú Zuzana Mistríková a šéf baletu Ondrej Šoth. "Mozarta som chcel robiť odjakživa, no zároveň som sa toho bál," priznáva Šoth, ktorý predstavenie naštudoval režijne a je i autorom choreografie. Figarovu svadbu si údajne vybral preto, aby historický tragikomický systém preniesol do súčasnosti a jej absurdít.
V predstavení sa tanečníci z klasicizmu "pretancujú" až k súčasnosti. Spojovacím momentom je večná nepoučiteľnosť ľudí. "Príbeh ukazuje W. A. Mozarta, ktorý pozýva ľudí do divadla na predstavenie, no všetko sa mu vymyká z rúk." V inscenácii, ktorú môže divák chápať ako grotesku, chce Šoth poukázať na absurdnosť vzťahov.
Tanečníci sa na javisku predstavia v klasicistických kostýmoch Andriya Sukhanova. Ani tentoraz nebude chýbať filmová projekcia typická pre väčšinu Šothových tanečných predstavení. Pod snímku sa podpísal Vasyl Sevastyanov. Hlavným dramaturgom inscenácie je predseda Rady UNESCO v New Yorku, Jurij Staniševskij.
"Zaujímavosťou tohto predstavenia je, že na javisku nielen tancujeme, ale silný dôraz je kladený na herectvo," prezrádza tanečníčka Lyudmyla Vasylyeva.
Podľa baletnej majsterky Marileny Halászovej je nová inscenácia dôkazom umeleckej vyspelosti autorov i súboru. "Svadba podľa Figara (Mozarta) má niekoľko momentov, pre ktoré toto predstavenie určite hodno vidieť. Jednak je známy námet prostredníctvom baletnej reči zaujímavo prenesený do tanečného divadla. Inscenácia má veľmi kvalitnú hudobnú stránku a diváci sa môžu tešiť aj na množstvo vynikajúcich výkonov. Je to pohľad na známych interpretov v úplne inej podobe," dodáva Halászová.
Autor: ato
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári