však, aby majiteľ najprv zavolal na číslo, pričom minúta hovoru stojí 89 korún!
"Zazvonil mi telefón a pani na druhej strane linky na mňa spustila, že nemám skladať, lebo som sa stala šťastlivou výherkyňou sumy 45-tisíc korún a hneď, ako budem môcť, aby som zavolala na číslo 0900... Rýchlo rozprávala, pričom to číslo zopakovala asi šesťkrát a tiež zdôrazňovala moje obrovské šťastie," hovorí pani Eva z Košíc.
Uviedla, že ona síce nepodľahla lákavej výhre, zato jej zať zavolal na uvedené audiotextové číslo, kde sa mu ozval hlas, ktorý mu gratuloval, že sa dovolal tak rýchlo a po minúte hovoru ho upozornil, že jedna minúta hovoru stojí 89 korún!
Väčšina ľudí zložila hneď po tomto zistení, firma však takto zarobí nemálo peňazí. Tí, čo podľahli pokušeniu, môžu očakávať na faktúrach za telefón vysoké poplatky.
"Spoločnosť Slovak Telekom, ktorá poskytuje svoje služby pod značkou T-Com, upozorňuje svojich zákazníkov na nekalé počínanie niektorých spoločností, poskytujúcich obsahové služby na číslach z číselnej skupiny 0900xxx. Ide o výzvy volať na prémiové čísla spoplatňované vyššou tarifou kvôli prevzatiu výhry. Slovak Telekom napriek svojej snahe nemá možnosť takýmto volaniam zabrániť," uvádza v stanovisku spoločnosti Slovak Telekom Petra Pauerová.
Ďalej v stanovisku rozvádza postup spoločností, zneužívajúcich dôveru ľudí, pričom tento sa presne zhoduje so skúsenosťami Košičanov. Zákazník pevnej linky dostane správu o vysokej výhre vo forme SMS alebo prostredníctvom automatického volacieho systému s výzvou, aby zákazník na prevzatie výhry spätne volal na prémiové číslo 0900xxx. Hovor s cenou 89 korún za minútu je potom na tomto čísle umelo predlžovaný.
Ľudia sa cítia byť podvedení a polícia v súvislosti s tým obdržala niekoľko telefonických oznámení. Občania, ktorí majú pocit, že sa stali obeťou trestného činu, však musia podať oficiálne trestné oznámenie osobne. Preukázať podvod v týchto prípadoch však nebude také ľahké. Ľudia totiž volajú dobrovoľne a sú upozornení na spoplatnenie hovoru.
"Zákazníci, volajúci na prémiové číslo z vlastného rozhodnutia, si musia byť vedomí pravdepodobne vysokej fakturácie cien volaní vo fakturačnom období, kedy volania na prémiové čísla realizovali. Podľa zistení Slovak Telekomu volalo k 23. aprílu len na prémiové číslo jednej z uvedených spoločností 7 634 zákazníkov," informovala médiá Petra Pauerová.
Slovak Telekom v tejto súvislosti uvádza, že poskytuje možnosť zablokovať odchádzajúce volania na audiotextové čísla.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári