verejne pýta, prečo mesto nie je schopné vo verejnom obstarávaní na rekonštrukciu ciest zadať podmienku, aby sa pracovalo na tri zmeny.
"Cestári ráno o 8. hodine ešte nerobia, o 16. hodine tam už nie sú. O nejakej koordinácii je zbytočné rozprávať. Rozbabrali obidva smery naraz, autobusy sú nútené stáť v jedinom jazdnom pruhu a blokujú aj tak už dosť zablokovaný prejazd. Polícia neriadi dopravu na križovatke s Vodárenskou, Národnou triedou a Komenského, kde sa nedá z bočných ulíc dostať cez križovatku pre vodičov porušujúcich pravidlá cestnej premávky. Rady, aby sme boli trpezliví, vyznievajú za takýchto okolností a výške daní dosť arogantne," sťažuje sa občan Čurko aj za ostatných motoristov.
Podľa povereného hlavného inšpektora komunikácií mesta Košice Štefana Krigovského bol projekt organizácie dopravy odsúhlasený OR PZ ODI Košice a DPMK.
"Znamená to, že pri rešpektovaní dopravného značenia vodičmi MHD by bola premávka plynulá, ale spomalená, nakoľko je doprava prevedená z dvoch do jedného pruhu. Autobusové niky pre MHD boli kompletne zrekonštruované, zrealizovala sa výmena jestvujúceho podkladu a nový podkladný betón potrebuje určitý čas, aby sa dosiahla požadovaná únosnosť," vysvetľuje Krigovský.
Realizácia stavby je rozdelená do troch etáp, I. a II. - vonkajšie pruhy, III. etapa vnútorné pruhy.
"Podľa vyjadrenia zahraničného vlastníka dodávateľskej firmy Inžinierske stavby, a.s. sa nikde v zahraničí práce tohto druhu nerealizujú na tri zmeny. Toto nie je možné z bezpečnostného hľadiska, keďže ide o rizikové pracovisko. Takisto prevádzka obaľovacej súpravy na živice po 8 až 10 hodinách vyžaduje technickú prestávku."
Krigovský tvrdí, že práce na stavbe sa realizujú počas celého dňa v závislosti na spracovanom harmonograme. Pred samotným započatím prác je nutné rozmiestniť dopravné značenie vyznačujúce pracovisko a presunúť pracovné stroje.
Autor: ren
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári