KSK na jeho ostatnom zasadnutí pri úprave tohtoročného rozpočtu.
"Vo výdavkovej časti v kategórii tovary a služby navrhujeme zvýšenie výdavkov o 3 milióny korún na financovanie spravodajských materiálov v lokálnych médiách v Košickom kraji, zameraných najmä na zvýšenie znalostí občanov o kompetenciách a dôležitosti vyššieho stupňa územnej samosprávy, informovanie o konkrétnej činnosti Úradu KSK, jeho organizácii i aktivitách poslancov. Na informovanie využijeme tlačené i elektronické médiá," doslova sa tvrdí v dôvodovej správe k schválenému návrhu.
Predseda KSK a predkladateľ návrhu Z. Trebuľa (Smer) nesúhlasí s tým, že spomínané peniaze majú pomôcť zlepšiť imidž kraja. "Tu nejde o zlepšenie obrazu kraja, to ste vytrhli z kontextu, lebo v dôvodovej správe bolo toho viac napísané. Ide o to, aby sa obyvatelia kraja dozvedeli, čo sa tu rieši. A podotýkam, objektívne dozvedeli. Takisto aby vedeli nielen to, o čom sa tu diskutuje, ale aj aké sú reálne výstupy. Chceme, aby sa cez systém regionálneho a miestnych vysielaní občania v celom kraji, teda tam, kde je dosah týchto televízií, dozvedeli, o čom sa rokuje nielen na zastupiteľstve, ale aj čo robí Úrad KSK a ako sa to dotýka konkrétneho občana v konkrétnej obci a meste," hovorí Z. Trebuľa.
Spomínaná suma na vykrytie týchto prostriedkov sa získa z vyšších, než pôvodne predpokladaných príjmov KSK z daní z príjmov fyzických osôb, ktoré tvoria jadro rozpočtu kraja. Ako nám povedal župan, k takémuto návrhu viedla Úrad KSK aj skutočnosť, že informácie o dianí v KSK, ktoré zo všetkých médií najviac uverejňuje práve náš denník, nie sú také, aké by si predstavovali. "Informácie, ktoré sa dostávajú z úrovne jediného tlačeného média zaoberajúceho sa krajom, považujem za veľmi neobjektívne a veľmi jednostranné. Ak chcete vedieť, kam presne majú tie peniaze ísť, obráťte sa na naše tlačové oddelenie," dozvedeli sme sa od župana, keď sme sa chceli dozvedieť aspoň jeho približnú predstavu rozdelenia financií.
Konkrétny "médiaplán" zatiaľ nie je schválený, no Úrad KSK má záujem nielen na zlepšovaní svojho imidžu, ale v pláne má aj verejnú súťaž na jednotnú marketingovú stratégiu z hľadiska cestovného ruchu a regionálneho rozvoja. "Zastrešovalo by to nielen Úrad KSK, ale po dohode so starostami a primátormi aj ich aktivity v týchto oblastiach. Všetci by sme napríklad išli na veľtrh pod značkou KSK. Nie je to moja stratégia, ale stratégia celého KSK," dodal Z. Trebuľa (na snímke na titulnej strane).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári