sanitka mala mať zapnutý maják. Neviezla totiž žiadneho pacienta, ani nešla priamo zachraňovať ohrozeného človeka.
Konateľka spoločnosti Zdravotná doprava Košice Ľubomíra Karasová, ktorej vodič v sanitke havaroval, uviedla, že pri použití výstražného zvukového zariadenia sa opierajú o zákon. Maják alebo aj sirény zapínajú, pokiaľ sa robí súrny prevoz pacienta alebo tovaru a všetko musí byť so súhlasom dispečingu. Uviedla, že v Košiciach často dostávajú žiadanky o prevoz neskoro alebo sa dokonca do kontaktu s objednávateľom dostávajú ako prví samotní vodiči. Objednávateľ im pritom určí prioritu prevozu. Vodič to potom oznámi dispečingu, ktorý im dáva súhlas na použitie výstražných zariadení počas jazdy.
"K prípadu nehody nášho vozidla by som sa nechcela zatiaľ vyjadrovať. Viem, kedy a čo bolo prevážané. Bola u nás polícia a všetky doklady súvisiace s prípadom im budú predložené. Viezli krvné banky a zapnutie majákov pri tomto prevoze bolo určite odôvodnené," hovorí Ľubomíra Karasová.
Na mieste nehody pri obhliadke policajti nenašli žiadne brzdné stopy po žiadnom z vozidiel. To znamená, že favorit aj sanitka prechádzali križovatkou plynulo bez brzdenia. Vodič favorita však išiel na zelenú.
Prípad prevzal vyšetrovateľ, pričom zatiaľ ani jedného z vodičov neobvinil.
Ako sme už informovali, podľa zákona vodič favorita mal sanitke, idúcej so zapnutým majákom, umožniť bezpečný prejazd, no zároveň mala sanitka prechádzať križovatkou opatrne. Pri určení zavinenia sa vyšetrovateľ bude opierať o súdno-znalecký posudok, pričom predmetom znaleckého dokazovania bude tiež, či vodič sanitky dodržal všetky predpisy tak, aby nehodu nespôsobil, resp. jej mohol zabrániť.
Autor: tnt
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári