Korzár logo Korzár Košice

Výstavba mimoúrovňovej križovatky Prešovská-Sečovská vstúpila do tretej etapy

Pod Furčou ešte vyrastú dva nové mosty, chcú vyriešiť "prepletenec" aj "lievik"Slovenská správa ciest Bratislava v závere uplynulého roka začala

Pod Furčou ešte vyrastú dva nové mosty, chcú vyriešiť "prepletenec" aj "lievik"

Slovenská správa ciest Bratislava v závere uplynulého roka začala práce na tretej etape križovatky Prešovská Sečovská realizovanej v rámci diaľničného privádzača Košice. Čo všetko s ňou súvisí a čo čaká v najbližšom období najmä motoristickú verejnosť, o tom sa rozprávame s Ing. Romanom Šplíchalom, námestníkom úseku investičnej výstavby Slovenskej správy ciest, Investičnej výstavby a správy ciest v Košiciach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prvou etapou rozsiahlych zmien v rámci dopravnej infraštruktúry mesta Košice bola podľa neho realizácia stavby Červený Rak-VSS, druhou rekonštrukcia cesty na Južnom nábreží. "Tou treťou je ako plynulé pokračovanie predchádzajúcich krokov stavba Privádzač Košice, križovatka Prešovská-Sečovská. Realizácia stavby bola z dôvodu zložitého procesu majetkovoprávneho vysporiadania stavby rozdelená na tri samostatné stavby. Prvé dve etapy križovatky, ktoré boli realizované v rokoch 1998-2001 resp. 2002-2005, sú už ukončené," uviedol R. Šplíchal.

Tretia, ktorú zabezpečuje združenie Doprastav-Inžinierske stavby, by sa mala dokončiť v septembri budúceho roku. "Keďže je financovaná z fondov EÚ, problémy s peniazmi by nemali byť. Predbežné odhady hovoria, že by to malo stáť asi 470 miliónov Sk. Cieľom tejto časti stavby je zabezpečenie prepojenia ukončenej druhej etapy s cestou I/50 v smere na Michalovce a s cestou I/68, teda smerom na Prešov s napojením sa na jestvujúcu štvorprúdovú komunikáciu."

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou stavby budú dva nové mostné objekty, ktoré majú zabezpečiť plynulé mimoúrovňové prepojenie jednotlivých smerov križujúcich sa v predmetnom dopravnom uzle, ako aj napojenie jestvujúcich miestnych komunikácií na štátnu sieť. Hlavný mostný objekt je navrhnutý ako sedempoľový monolitický mostný objekt v tvare "Y" v celkovej dĺžke 230 metrov. Jeho úlohou bude zabezpečiť prepojenie ciest v smere Michalovce - Košice centrum a Rožňava a v smere Prešov - Košice centrum a Rožňava.

"Tento most bude patriť určite k najnáročnejším častiam stavby. Druhý mostný objekt vyrastie na ceste I/50 v smere na Michalovce a jeho úlohou bude zabezpečovať mimoúrovňové napojenie MČ Vyšné Opátske v smere do mesta, aj na Rožňavu. Technicky pôjde o náročné dielo, ktoré je realizované za plnej premávky, ale po ukončení bude tvoriť jednu z dominant na cestnom prieťahu mestom Košice." Ukončením tretej etapy stavby bude zabezpečené plynulé a bezkolízne prepojenie štátnych ciest medzinárodného významu I/50 a I/68. Ako aj plynulý prejazd tranzitnej dopravy mestom Košice v smere východ západ a sever juh.

SkryťVypnúť reklamu

V týchto dňoch sa na spomínanom úseku skončili asanačné práce na nehnuteľnostiach v zábere staveniska, ktoré tam ešte donedávna stáli. Realizujú sa prípravné práce na stavenisku, vyhodnocujú sa výsledky zaťažkávacích skúšok na pilotoch základov mosta, aby sa stavbári čo najskôr mohli pustiť do výstavby mostných objektov. V mieste lokality Heringeš sa pripravuje provizórna preložka trasy, ktorá bude zabezpečovať výjazd na Sídlisko Dargovských hrdinov.

"Ak vodiči budú rešpektovať dopravné značenie, žiadne problémy by im úprava nemala spôsobovať. Na hlavnom mostnom objekte sú vyhodnocované skúšobné piloty, aby sa overilo, že únosnosť podložia v mieste založenia mosta je v súlade s predpokladmi projektanta. Keby sa ukázalo, že nie, bolo by nutné založenie mosta prehodnotiť, ale nepredbiehajme." Odhady hovoria, že po moste by po jeho uvedení do prevádzky malo denne prejsť 30-40 tisíc vozidiel, čo bude určite riadne zaťaženie.

"V rámci tretej etapy stavby rieši investor stavby v spolupráci so zodpovedným projektantom aj prepletový úsek, ktorý bol vybudovaný v rámci druhej etapy. Je to smer Južné nábrežie - Prešov a Centrum Michalovce, ktorí vodičom spôsobuje často traumu. I keď podĺa informácií z OR PZ ODI nie je tento úsek nehodový, vodiči z neho majú obavy. A tak je možné, že prepracovaním pôvodnej verzie v tomto úseku pribudne ešte jeden malý mostný objekt."

V rámci spomínaných prác by sa mal riešiť aj "lievik" pod železničným mostom smerom na Palackého ulicu, na ktorý vodiči hromžia, lebo dva jazdné pruhy sa schádzajú do jedného. "Našou snahou bude vytvoriť tam ešte jeden jazdný pruh. Práce budú realizované v ochrannom pásme ŽSR a budú si vyžadovať mimoriadny stavebný režim. Ani technicky, ani realizačne však v navrhovanom riešení nevidím problém, ktorý by mohol postup realizácie prác vážne skomplikovať," dodal Ing. R. Šplíchal.

Alžbeta LINHARDOVÁ

Autor: KOŠICKÝ PÁN KAPITULNÝ VIKÁR

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 989
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 942
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 134
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 368
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 814
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 098
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 688
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 490
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 753
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 320
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 154
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 673
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 197
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 950
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 555
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 753
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 320
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 154
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 673
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 197
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 950
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 555
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu