spolupráci. Vyplýva z nej, že obe spoločnosti budú spolupracovať pri otváraní zákazníckych centier, ale aj pri vymáhaní pohľadávok po lehote splatnosti.
"Nápad na takúto spoluprácu vzišiel z VSE. Chceme dosiahnuť zjednodušenie služieb pre verejnosť a aj ušetriť náklady oboch spoločností. Podotýkam, že nejde o fúziu," vysvetľuje generálny riaditeľ VVS Stanislav Hreha a dodáva, že v prípade prepojenia softvérov a zákazníckych centier by ľudia vedeli vybaviť záležitosti ohľadne elektriny a vody, či už je to odhlásenie a nahlásenie odberného miesta alebo platba.
"Všetko smeruje k tomu, aby jednou faktúrou chodila zákazníkom platba za elektrinu aj vodu. Začínajú pracovať komisie, ktoré celú vec analyzujú. Určite však budú zákaznícke centrá pracovať spoločne. Centrá budú vybudované v každom okrese východoslovenského regiónu a človek v jednej miestnosti vybaví všetky záležitosti týkajúce sa vody aj elektriny. Plánujeme tiež vybudovať spoločné call centrum, ktoré napríklad VSE už má."
Či dôjde k spojeniu zákazníckych centier aj v Košiciach, S. Hreha nevedel odpovedať.
"Uvažujeme aj o takomto kroku, tu je to však zložitejšie, pretože takéto centrum má v meste samostatne každá spoločnosť."
Zrejme najvážnejším bodom spolupráce bude výmena informácií o neplatičoch. Obaja partneri totiž chcú znížiť počet čiernych odberateľov, keďže pohľadávky po lehote splatnosti predstavujú milióny korún.
"Dlhuje nám zdravotníctvo, školstvo, ale aj jednotliví občania. Pohľadávky po lehote splatnosti riešime vymáhaním formou súdov či exekúcií. Práve výmenou informácií o týchto dlhoch dôjde k tomu, že spojíme vo vymáhaní svoje sily a tým sa znížia náklady o polovicu. Zároveň je tu možnosť poskytnutia informácií o neplatičoch a teda vyvarovania sa spracovania zmlúv s odberateľmi tohto typu."
To teda znamená, že ak niekto neplatí za elektrinu, dáte si na neho pozor?
"Môžete to aj takto chápať. Budeme vedieť, že ak ide o platenie jednej služby, nemal by byť problém ani s druhou."
Generálny riaditeľ VSE Norbert Schürmann dodáva, že s vodárňami dohodli aj spoluprácu v rámci kalibrácie elektromerov.
"Oni majú vlastný metrologický inštitút a to by nám pomohlo. Zároveň plánujeme geografický informačný systém, pričom sa na jednej mape objavia vedenia elektriny aj vody. Uvažujeme dokonca aj o využití kalu, ktorý vzniká v čističkách odpadových vôd. Ten je možné využiť na výrobu elektriny a tepla," uviedol N. Schürmann.
VVS má momentálne na území východoslovenského regiónu vybudovaných 14 zákazníckych centier, VSE ich má deväť.
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári