Korzár logo Korzár Košice

DPMK rieši nedostatky, ktoré súviseli so zmenami v MHD

Žilinský EMTest uznal, že situáciu podcenilV DPMK, a.s. bol tento týždeň kontrolný deň zameraný aj na hodnotenie nového systému označovania

Žilinský EMTest uznal, že situáciu podcenil

V DPMK, a.s. bol tento týždeň kontrolný deň zameraný aj na hodnotenie nového systému označovania cestovných lístkov. V prostiedkoch MHD bol zavedený vlani v októbri a dodnes ho sprevádzajú prevádzkové nedostatky. Na kontrolnom dni nechýbal ani zástupca spoločnosti EMTest zo Žiliny, ktorá technicky novinku zabezpečovala.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci DPMK vlani sľuboval, že všetko je na zmeny pripravené a žiadne nepredvídané okolnosti by nemali "vyskočiť," pravda bola iná. Ťažkosti mali cestujúci, šoféri i revízori. Dnes, po viac ako štvrťroku od zavedenia noviniek, sa situácia upokojila, cestujúci hromžia menej, ale stále je na nespokojnosť dôvod. Systém ešte vždy nešliape tak stopercentne ako by mal.

SkryťVypnúť reklamu

"Zástupca žilinského EMTestu po prvýkrát otvorene uznal, že situáciu podcenili. Mysleli si, že všetky práce so zavedením systému zvládnu rýchlejšie a hravejšie. Najmä, čo sa týka označovačov," uviedol generálny riaditeľ DPMK Ing. Jozef Jaššo. "Keď spoločnosť lístky v označovačoch testovala, tie ich boli hrubšie ako sú naše. Tak sa stalo, že košické lístky nie vždy ´mašinky´ označili. Chýbala správna prítlačná sila. Alebo, keď ich aj označili, zariadenie sa ako keby zaseklo a ďalej nešlo," upresnil jeden z problémov generálny riaditeľ. "Možno, keby cestujúci trošku počkal, lístok by mu zariadenie stihlo zaregistrovať a označiť. Netreba sa teda ponáhľať, označovač po skončení lístok sám ´vyhodí´."

Podľa riaditeľa ekonomiky, obchodu a odbytu DPMK Ing. RNDr. Michala Tkáča druhým vážnym problémom je funkčnosť počítačového systému, vrátane palubných počítačov, štatistických informácií a serverov. Tento problém sa síce cestujúcich až tak netýkal, vodičov však áno. "Pri dodržaní a splnení súťažných podmienok by sme mali podstatne viac informácií o priebehu dopravného procesu. Vrátane monitorovania a identifikácie poruchovosti jednotlivých zariadení (označovače, informačná tabuľa, palubné počítače). Tak by sme vedeli rýchlejšie reagovať a odstrániť poruchy aj vo vnútornej réžii." Cestujúci, keď vidí, že jedna "mašinka" nefunguje, mal by prejsť k druhej a tam lístok označiť. Prípadne, keďže do odvolania platia staré cestovné lístky a funkčné sú aj staré označovače, cestujúci majú možnosť v prípade poruchy využiť túto alternatívu.

SkryťVypnúť reklamu

"K problémom, ktoré sa riešili za pochodu, patrila tiež elektronická peňaženka. Počítačový systém si nevedel rady, ak cestujúci prechádzal z jedného tarifného pásma do druhého. Najprv odrátal cenu za jedno pásmo, keď sa dostal do druhého, musel cestujúci peňaženku znovu použiť." Postupne sa však nedostatky podľa M. Tkáča odstraňovali a odstraňujú, takže cestovanie je podstatne jednoduchšie a plynulejšie. I keď ani štvrťrok na vychytanie všetkých chýb nestačil.

Od zástupcov DPMK sme sa ešte dozvedeli, že v blízkej budúcnosti pripravujú dve noviny. Prvou je zavedenie časových lístkov a druhou zvýšenie cestovného. O oboch by mali rozhodnúť poslanci na mestskom zastupiteľstve možno už 22. februára, takže bližšie o nich nechceli rozprávať. Podpredseda predstavenstva Ing. Ladislav Vozárik na ubezpečenie cestujúcich podčiarkol, že časového lístka sa báť nemusia. "I keď bude stanovené, že napríklad 5 zastávok by mal prejsť dopravný prostriedok za 10 minút, je jasné, že existuje platný cestovný poriadok. Čiže, ak sa niekde spoj zdrží, kvôli zápche alebo nehode, cestujúci nič doplácať nebude," dodal L. Vozárik.

SkryťVypnúť reklamu

Alžbeta LINHARDOVÁ

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 297
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 769
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 580
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 762
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 744
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 395
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 692
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 526
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu