pravdivé.
"Ak sa ocitnete v situácii a musíte pod nátlakom vybrať peniaze z bankového automatu na požiadanie násilníka, zadajte svoje PIN opačne: to je od konca - ak máte napr. 1234, tak zadajte 4321. Automat vám peniaze stále vydá, ale tiež privolá políciu, ktorá vám príde na pomoc," citujeme z e-mailu. "Táto správa bola pred nedávnom vysielaná v TV, pretože málo ľudí využívalo túto skutočnosť, pretože o tom nevedeli, a prepošlite čo najviac ľuďom."
Podľa hovorkyne banky Miriam Fuňovej, zo strany ľudí išlo o dosť silný boom, preto sa rozhodli na šírenie spomínaných e-mailov po Slovensku reagovať a klientov inštruovať. "Trestné oznámenie sme zatiaľ na nikoho nepodali, nemáme ani informácie, že došlo k poškodeniu klientov," povedala nám M. Fuňová. "Odporúčame však, aby sa podľa e-mailu neriadili. K jednej platobnej karte je vydaný vždy len jeden jedinečný PIN kód, na základe ktorého bankomaty či POS terminály platbu spracujú. Informácie zverejnené v e-maili o odporúčaní opačného zadávania PIN kódu v prípade ohrozenia sú nepravdivé, nezmyselné a nie je to ani technicky možné. Ide o takzvaný hoax, to znamená šírenie poplašnej, nebezpečnej a zbytočnej reťazovej správy."
Ako ďalej uviedla M. Fuňová, ak klient využíva platobné karty Slovenskej sporiteľne a trikrát po sebe zadá v bankomatoch nesprávny PIN kód, jeho karta bude automaticky zablokovaná. Klient musí o jej odblokovanie požiadať v pobočke alebo prostredníctvom služby Sporotel.
(sam)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári