úplná uzávierka pre cestnú dopravu. Keďže k jej deštrukcii došlo nielen v dôsledku povodní, ale vedie zosuvným územím s nestabilným podložím, bolo nutné riešiť jej rekonštrukciu komplexnejšie. Oprava si vyžiadala viac investícií a zložitejšie riešenie, aby sa situácia po čase nezopakovala.
Nedávno sme informovali o tom, že vzhľadom na zložitosť a náročnosť opravy sa s prácami na tejto komunikácii podľa vyjadrení z Košického samosprávneho kraja začne až v jarných mesiacoch budúceho roka. "Termín sa posunul a stavba sa začala robiť oveľa skôr. Ešte v tomto roku sa našli financie a do konca mesiaca by mali byť aj preinvestované. Na 90 percent je už všetko hotové a konečné úpravy potrvajú možno ešte desať dní. Do Vianoc by mala byť cesta sprejazdnená," dozvedeli sme sa od Ing. Pavla Šoltésa, ktorý vykonáva stavebný dozor Správy ciest KSK.
Aby postupne nedochádzalo k ďalším zosuvom, svah je spevnený oporným múrom. Cestné teleso je postavené na veľkorozmerných pilótach, na hlavách ktorých je železobetónová konštrukcia a veniec. Priečne sa do svahu robilo 16 kotiev. V týchto dňoch sa pracuje ešte na odvodnení, doplňujú sa žľaby, ktoré budú odvádzať vodu do priepustu. Ako uviedol P. Šoltés, cesta je už v podstate prejazdná a do rómskej osady už autá jazdia, pretože je to jediná prístupová komunikácia. Vzhľadom na to, že sa ešte na ceste pracuje, ostatní musia premávať zatiaľ po obchádzkovej trase, čo je asi dvojnásobná vzdialenosť. Aj preto sa jej nevedia obyvatelia z tejto oblasti dočkať. Cestovanie je pre nich drahé.
Samotnej rekonštrukcii predchádzal podrobný geologický prieskum. Na základe jeho výsledkov sa hľadalo najoptimálnejšie riešenie, aby cesta vydržala. Preto sa zvolilo také nákladné a zložité zakladanie stavby. KSK investoval do odstránenia škôd spôsobených povodňami viac než 16 miliónov korún.
Autor: pod
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári