návrh Správy ciest KSK zastupiteľstvo odsúhlasilo opravy celkovo 15 úsekov ciest, po ktorých už teraz jazdia autá motoristov v kraji. Financovanie opráv týchto ciest bolo prostredníctvom tzv. PPP projektov, teda partnerstva verejného a súkromného sektora. V októbri podpísala košická spoločnosť EUROVIACesty zmluvu o dielo s KSK, pričom za ten čas ich pracovníci opravili a položili asfaltobetónový kryt na 28,8 km ciest. Aj keď oproti minulému roku došlo k nárastu ceny asfaltu o zhruba 200 Sk/tonu, cena asfaltobetónu ostala približne na rovnakej úrovni necelých 2000 Sk/tonu. Cena za stavebné práce predstavovala približne 76,2 milióna Sk, pričom kraj ich splatí v priebehu nasledujúcich piatich rokov. V budúcom roku by sa kvalita cestnej siete v správe KSK mala výraznejšie zlepšiť vďaka prostriedkom, ktoré na ich opravu získal kraj z úveru od EIB. Zároveň budú pokračovať aj PPP projekty, pričom kraj sa bude uchádzať aj o peniaze z eurofondov.
V súvislosti so zimnou motoristickou sezónou je nový generálny riaditeľ Správy ciest KSK Michal Iľko presvedčený, že "jeho" ľudia sú na vrtochy počasia pripravení. Avšak ako skonštatoval, aj spokojnosť motoristov v kraji sa odvíja od financií, ktorých nemajú zatiaľ toľko, ako by si predstavovali. "Máme dosť nekvalitné cesty a zlý vozový park s priemerom 18 rokov. Prioritou je to, aby sme ho mohli 'omladiť'. Chceli by sme, aby jednotlivé strediská mali aspoň základnú mechanizáciu pre letnú aj zimnú štruktúru. Dal som urobiť analýzu stavu vozového parku a využitia nehnuteľností. Ak nájdeme nepotrebné, chcem ich ponúknuť na predaj alebo prenájom," oboznámil nás so svojimi zámermi.
M. Iľko chce po svojom vymenovaní do funkcie presadiť aj ďalšie zmeny, ktoré sa osvedčili v iných regiónoch. "Takisto chcem dať zaviesť monitorovací systém do vozidiel, aby sme zistili, kadiaľ chodia a akú majú spotrebu. Sľubuje si od toho obrovskú úsporu PHM a zároveň lepší prehľad o ich pohybe, čím by sme ich mohli lepšie nasadzovať na najkritickejšie úseky. Čo sa týka personálnej práce, doteraz tu bol taký systém, že nad každým výkonným pracovníkom stál niekto, kto naňho v podstate dozeral. Niečo také určite do budúcnosti nebudem akceptovať," dodal.
Aké cesty sa v kraji spravili?
Okres Košice okolie: Rudník smer Nováčany (1 900 metrov), Šemša lesný úsek (530 metrov), Šemša obaľovačka CS (500 metrov), úsek medzi Medzevom a Štósom (3 200 metrov), Sady nad Torysou - Olšovany (800 metrov).
Michalovce: Senné - križovatka s cestou II/555 v dĺžke 3 100 metrov, Naciná Ves Vybuchanec (2 767 metrov).
Sobrance: Husák - križovatka s cestou III/050081 (2 800 metrov), Svätuš Kristy (3 km).
Rožňava: Gemerská Poloma Súľová (2 895 metrov), Henckovce - Roštár (2030 metrov).
Spišská Nová Ves: medzi Jamníkom a hranicou okresu Levoča (820 metrov).
Gelnica: Veľký Folkmar - Jaklovce (1 880 metrov).
Trebišov: Sečovce časť Albinov - Višňov (1 800 metrov).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári