týždne výluka kvôli rekonštrukcii električkovej trate. Tá mala byť ukončená v nedeľu, práce na rekonštrukcii však naďalej pokračujú. Technický riaditeľ DPMK Juraj Krempaský tvrdí, že vo štvrtok ráno sa výluka konečne skončí.
"Úvod tejto stavby ukazoval, že by sme to mohli stihnúť aj skôr, avšak vyskytli sa skutočnosti, ktoré nám plány narušili. Bolo potrebné odkanalizovať podložie a zaviesť drenáž, pretože trať musí byť suchá," vysvetlil J. Krempaský.
V úseku už osadili nové koľajnice v dĺžke 160 metrov. Investícia vyjde na 11 miliónov korún, čo však prekvapuje, včera chlapi asfaltovali priechod pre osobné autá a nepoužili gumové priechody, ktoré sú omnoho šetrnejšie pre tlmiče áut. J. Krempaský tvrdí, že to nebolo možné: "Gumobetón je možné dávať len na trate, kde sú koľajnice kolmo s cestou, pretože sa vyrábajú len hranaté prefabrikáty. Keby sme chceli objednať oblúkové tvárnice, bolo by to minimálne dva razy také drahé. Dodávateľ by ich totiž musel robiť takpovediac na mieru. Použili sme však kvalitný asfalt, mal by čosi vydržať."
Od štvrtka 23. 11. 2006 od štvrtej hodiny ráno bude električková doprava premávať ako bežne. To znamená, že električka č. 1 už na trati nebude, na koľaje sa opäť vráti dvojka a trojka.
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári