kandidátov a traja s podporou politických strán. Známych komunálnych "harcovníkov", považovaných za najväčších favoritov decembrových primátoriek pravicového Františka Knapíka (49) a ľavicového Borisa Farkašovského (58), zatiaľ v originalite kampane tromfli "nováčikovia" Róbert Jano (39) a Vladimír Gürtler (34).
Čierno-biely autobus s nápisom Kto je Jano pútal pozornosť už dávno pred štartom kampane, dnes premáva po meste ako bilboard nezávislého kandidáta - bývalého prokurátora a súčasného podnikateľa Róberta Jana. V kampani ho podporuje muzikant Marián Čekovský.
"Občania ma uvidia nielen na autobuse, či bilboardoch, ale aj osobne v meste, v obchodných centrách, či na športoviskách. Do kampane som investoval 800-tisíc z vlastných prostriedkov," hovorí Jano.
V centre mesta zaujali aj veselí plyšoví sloníci, ktorí rozdávajú predvolebné letáky najmladšieho kandidáta - advokáta Vladimíra Gürtlera, ktorý vo svojom programe okrem iného sľubuje Košičanom "slona v ZOO".
"Kampaň si robím sám s pomocou priateľov. Zaobídem sa bez bilboardov, chodím medzi ľudí, rozprávam s nimi. Som rád, že moji sloníci ich rozosmejú a pobavia. Priame finančné náklady na kampaň očakávam vo výške zhruba 300-tisíc korún. Nie je v tom však započítaný čas, ktorý ja osobne venujem kampani a nezištná pomoc priateľov a známych."
Pre kandidáta Smeru Borisa Farkašovského, ktorého podporujú aj ĽS-HZDS, SF a SNS, bude prioritou kampane stretávanie sa s občanmi na verejných zhromaždeniach a formou osobných kontaktov.
"S pomocou mojich mienkotvorných priateľov chcem osloviť ostatných voličov. Samozrejme budem využívať aj bilboardy a vydám aj Borisonoviny. Podľa predbežného rozpočtu by náklady kampane nemali presiahnúť 2 milióny korún," prezradil Farkašovský.
Jeho pravicový kandidát - súčasný primátor František Knapík, ktorého podporuje KDH, SDKÚ-DS a SMK, tiež preferuje osobné stretnutia s ľuďmi.
"Chcem poznať ich názory a nebojím sa ani kritiky. Občanov oslovím aj bilboardami, aj novinami a letákmi. Na záver kampane sa chystá jedno prekvapenie, ktoré zatiaľ neprezradím. Všetko sa dozvedia v pravý čas," hovorí Knapík, ktorého kampaň vraj nebude stáť viac ako milión korún, pričom 200-tisíc dá z vlastného vrecka.
Nezávislý kandidát - riaditeľ súkromnej firmy Dušan Cais (46) - dá do kampane zhruba 200-tisíc korún, ktoré minie na bilboardy, letáky a technické zabzpečenie pri stretnutiach s občanmi.
Rodák z Ukrajiny Milan Krendželák (52), ktorý v roku 1998 využil ponuku vlády SR prisťahovať sa do rodiska svojich rodičov z oblasti postihnutej Černobyľskou haváriou, kandiduje za primátora za Agrárnu stranu vidieka.
"Vzhľadom na to, že moja strana má obmedzené finančné prostriedky, moja kampaň sa obmedzí na stretávanie s ľuďmi. Nemám za sebou finančné skupiny, ani podporu veľkých firiem, musím si vystačiť sám s priateľmi," hovorí Krendželák, ktorý približnú sumu nepovedal.
Nezávislý kandidát - právnik a bývalý šefredaktor týždenníka Domina Forum Andrej Hrico (56) - použije na kampaň iba vlastné financie.
"Vtesnám sa do 100-tisíc korún. Na megalomanskú kampaň prostriedky nemám a zostáva mi len veriť, že občania sa nedajú ohúriť ozrutnosťou boliboardov, ale zamyslia nad charakterom a schopnosťou kandidátov. Ja sa pripomeniem plagátmi, letáčikmi a predvolebnými novinami," prezradil Hrico.
Najmenej asi do kampane vrazí nezávislý kandidát, dôchodca, prírodovedec a napríklad aj exriaditeľ Štátnej obchodnej inšpekcie Alexander Šamo(63), ktorý sa chce stretávať s občanmi a vysvetľovať im projekt riešenia Luniku IX.
"Nemám sponzorov, chcem zostať nezávislý. Do kampane investujem maximálne sumu rovnajúcu sa dvom mesačným dôchodkom," hovorí.
Ing. Peter Sinai, nezávislý kandidát, sa zatiaľ nekontaktoval s našou redakciou a ani neodpovedal na naše otázky.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári