etáp bezpečnejší a plynulejší pre prejazd vozidiel. Definitívne by však mali byť všetky problémy zažehnané až o dva roky. Vtedy má byť dokončená aj tretia časť plánovanej rekonštrukcie.
Pri odovzdávaní dokončeného diela vlani v novembri padali prísľuby, že sa v prácach bude plynulo pokračovať. Hovorilo sa o termíne začatia v máji tohto roku. Keďže však stavba bude financovaná prevažne zo štrukturálnych fondov Európskej únie, zmenili sa podmienky a vyhlásená musela byť nová medzinárodná súťaž na zhotoviteľa, čím sa posunul čas začatia výstavby.
Motoristov najviac zaujíma, či sa bude niečo diať v tomto roku. "Áno. Koncom septembra sme odovzdali stavenisko po vyhodnotení súťaže zhotoviteľovi, ktorým je združenie Doprastav Bratislava a Inžinierske stavby Košice. Práce na stavbe sa začnú ešte v tomto roku," potvrdil nám riaditeľ Slovenskej správy ciest, Investičnej výstavby a správy ciest Košice Ing. Jozef Fabian.
Tretia etapa rieši pokračovanie druhej etapy v smere na Michalovce a na Prešov. Prepojí štvorpruhovú komunikáciu na Prešovskej od Priemyselnej po Starú prešovskú cestu a zruší provizórne prepojenie v smere od Prešova cez Priemyselnú ulicu do mesta a na Južné nábrežie. V smere od Michaloviec sa dobuduje štvorpruhová komunikácia s mimoúrovňovým napojením na jestvujúci mostný objekt cez Hornád, ktorý bol vybudovaný v prvej etape. Súčasťou stavby je aj podjazd na Palackého, ktorý rieši rozšírenie komunikácie o jeden jazdný pruh, ako aj križovatku v mieste výjazdu autobusov SAD z autobusovej stanice.
"Nové riešenie ocenia najmä motoristi smerujúci od Prešova a Michaloviec do centra, ale aj tí, ktorí mestom len prechádzajú. V rámci stavby sa budú budovať štvorpruhové cestné komunikácie na Michalovce a Prešov, dva mostné objekty na Sečovskej ceste v smere na Michalovce a na Starej prešovskej ceste smerom do centra. Súčasťou sú oporné múry, protihlukové steny, prekládky inžinierskych sietí, verejné osvetlenie, menej frekventované cesty v zastavanej časti, podjazd na Palackého. Objekty v zábere staveniska sa budú asanovať," informoval riaditeľ.
Pôvodný zámer prestavby celej križovatky a napojenia štátnych komunikácií I/68 a I/50 z jednotlivých smerov zostal zachovaný podľa pôvodne pripravovanej koncepcie riešenia dopravy v tomto dopravnom uzle. V tretej etape chce obstarávateľ stavby doriešiť prepletový úsek v styku ciest Južné nábrežie a výjazd z mesta, ktorý v súčasnosti spôsobuje niektorým motoristom problémy. Ľavobrežná komunikácia medzi Rampovou a Priemyselnou ulicou do tejto cestnej stavby zahrnutá nie je.
So zásadnými zmenami v organizácii dopravy sa v tomto roku neuvažuje. Búrať sa budú objekty v zábere staveniska, vyrubovať dreviny, prekladať sa budú inžinierske siete v podjazde pod železničným mostom na Palackého. Obmedzenia budú až v nasledujúcom roku po začatí prác na hlavných stavebných objektoch.
Stavebný ruch sa na tejto križovatke začal pred ôsmimi rokmi. Skončiť by sa mal v septembri 2008. Tretia etapa bude stáť takmer pol miliardy korún. Tri štvrtiny nákladov zafinancuje EÚ, zvyšok pokryjú peniaze zo štátneho rozpočtu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári