povinných prípraviek materských škôl veľmi potrebné.
"Každý rok k nám prichádza viac detí, ktoré nastupujú do prvých ročníkov nezrelé. Zvyčajne ide o deti z málo stimulujúceho výchovného prostredia a aj preto sa zdôrazňuje potreba inštitualizácie predškolskej výchovy," vysvetľuje psychologička a dodáva, že veľa detí nemá osvojené ani základné návyky a má adaptačné problémy.
"Je dôležité, aby bolo dieťa v kolektíve, naučilo sa prijať príkazy pedagóga. Keďže nie je prípravka povinná, sme nútení vydávať z roka na rok čoraz viac odkladov školskej dochádzky. Termín máme až do konca kalendárneho roka, čiže odklad ešte môžeme uložiť súčasným prvákom až do tohto termínu."
Ani odklad však veľakrát nepomôže, pretože dieťa sa nedostane do škôlky či kolektívu, ale zostane doma. Ak ide o málo podnetné prostredie a rodičia sa mu dostatočne nevenujú, respektíve nemajú čas, o rok vzniká problém opäť.
"Dieťa musí nastúpiť do školy so znalosťou základných zručností, ovládať jemnú motoriku, napodobniť základné tvary. Dôležitá je taktiež koordinácia oko ruka. Nepripravené a nezrelé deti majú v škole problémy a zaostávajú."
Mnohé deti nenavštevujú škôlku z ekonomických dôvodov, a preto je logické, že sa do prípravného ročníka nikdy nedostanú. E. Fazekašová pripúšťa, že je veľa rodín, ktorých deti, aj napriek tomu, že do škôlky nechodili, prídu do školy pripravené.
"Prípravka je nevyhnutná. Ministerstvo školstva sa síce bráni, že sa rodič môže rozhodnúť sám, ale potom nech pripraví normu, ktorá prikáže, aby rodič dieťa do školy pripravil."
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári