Košice - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) už tretí týždeň rekonštruuje cestu pre motorové vozidlá s označením R-2 smerom na Rožňavu. Po moste na
Kveta Podhorská
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Pereši bolo totiž pomaly nebezpečné sa pohybovať, bol doslova v havarijnom stave a rozpadával sa. Pri prejazde týmto úsekom si vodiči občas zanadávajú na pomalšiu jazdu najmä v popoludňajšej špičke, keď fabriku opúšťajú zamestnanci spoločnosti U. S. Steel. Premávka je zúžená do jedného jazdného pruhu smerom do Košíc a doprava je tým spomalená. Telefonujú nám rozhorčení motoristi, že na takej dôležitej komunikácii nie je adekvátny pracovný pohyb a vidno tam len zopár robotníkov.
Zodpovední majú na to úplne iný názor. V NDS sme sa dozvedeli, že sa robí komplexná oprava mosta, čiže sa z gruntu vynovuje. "Nejde len o bežnú údržbu, ale vymieňa sa celá mostná konštrukcia na 50-metrovom úseku. Celá mostovka, rímsy i zábradlie, ktoré už boli v dezolátnom stave. V týchto dňoch sa robia práce, ktoré si vyžadujú viac času a prácnosti. Preto sa môže zdať, že tempo je pomalé. Nie je to pravda. Postupuje sa v zmysle dohodnutého harmonogramu," uviedol hovorca NDS Marcel Jánošík.
Pri každej rekonštrukcii sa nedá vyhnúť spomaleniu premávky, keď sa nevylúči celkom. Zložité to bolo s búraním mostných častí z hľadiska bezpečnosti. Rozbíjal sa betón do polmetrovej hĺbky. Neskôr by sa to už malo zrýchliť.
Motoristi budú musieť vydržať do konca októbra. V súčasnosti sa robí pravá strana cesty v smere z Pereša na Rožňavu. Po zime, teda niekedy v apríli, sa bude robiť druhý smer. Pomaly alebo rýchlo, ale niekedy sa to urobiť musí. Je to pre vodičov a ich bezpečnú jazdu. Očakáva sa od nich trochu ohľaduplnosti a trpezlivosti. Prešli sme si to, ale nie je to až také hrozné.
Oprava mosta si vyžiada 13 miliónov korún.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári