Korzár logo Korzár Košice

Väčšina ľudí, ktorí chodia na čet, dúfajú, že tam nájdu blízkeho človeka, tvrdí MUDr. Danica Caisová

Na internete človeka nevidno, preto sa môže urobiť atraktívnejšímJe zoznámenie cez internet najvhodnejším spôsobom začatia vzťahu dvoch ľudí?

Na internete človeka nevidno, preto sa môže urobiť atraktívnejším

Je zoznámenie cez internet najvhodnejším spôsobom začatia vzťahu dvoch ľudí? Neprináša zo sebou určité riziká, napríklad vyšší predpoklad kontaktu s úchylnými osobami? O odborný názor na virtuálne zoznámenie sme požiadali košickú psychiatričku a sexuologičku MUDr. Danicu Caisovú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Ponúkla to moderná doba, ľudia sa tejto príležitosti chytili a páči sa im," vraví MUDr. Caisová. "Možno aj preto, že dnes vládne kult krásy a ľudia sa krásnymi väčšinou necítia. Ešte aj krásne ženy majú o svojom výzore pochybnosti a premierne vyzerajúci človek považuje svoj vzhľad za nudný, málo atraktívny. Na internete človeka nevidno a preto sa môže prezentovať krásou ducha, predviesť schopnosť pekne formulovať svoje myšlienky. Môže sa urobiť ďaleko atraktívnejší, než ako sa cíti."

SkryťVypnúť reklamu

Atraktívnosť je veľmi dôležitý predpoklad k získaniu záujmu. Určitým spôsobom sa štylizuje každý. No nielen zakrytie pochybností a neistoty, je jediné plus virtuálneho zoznámenia. "Takýto vzťah je možné z minúty na minútu ukončiť. Bez vysvetľovania, bez plaču, výčitiek, či pocitov viny."

Škála ľudí, ktorá takúto možnosť zoznámenia využíva, sa rozširuje. Virtuálne kontakty vyhľadávajú mladí i starí, "normálni" i hendikepovaní, suverénni i neistí. Práve ľuďom plachým, hanblivým, neschopným nazbierať toľko odvahy, aby sa dokázali k niekomu prihovoriť, robí internet dobrú službu. "Je to ideálna forma vyskúšať si zoznámenie, vzťah na nečisto, len písaním. Neistí ľudia takto zisťujú či vedia komunikovať."

MUDr. Caisovej sa zoznámenie prostredníctvom internetu páči, pretože poskytuje ďaleko širšie možnosti, ako klasické. "Je to šanca pre všetkých ľudí, nájsť si priateľov, či milého z celého sveta, sediac v obývačke alebo v pracovni."

SkryťVypnúť reklamu

Niektorí internetoví "surfisti" však zoznamky zneužívajú, bavia sa na účet inzerenta. V horšom prípade sa do debát zapájajú rôzni úchyláci. "Toto riziko je aj pri zoznámení v bare. Zoznámiť sa s niekým, kto nezodpovedá tomu, čo o sebe píše, či hovorí, hrozí vždy. Sobášni podvodníci vyzerajú najdôveryhodnejšie, inak by nemohli byť podvodníci."

Ľudia si častokrát pri "četovaní" menia identitu, vystupujú pod nikom opačného pohlavia. To všetko by sa podľa MUDr. Caisovej malo tolerovať. "Patrí to k ´hre´. Väčšina ľudí, ktorí chodia na čet, dúfajú, že tam nájdu blízkeho človeka. Tí, čo sa chcú zabávať, sa bavia aj inde, nielen na internete. Takých je asi 10 percent. A 90 percent sú ľudia, ktorí si chcú rozšíriť okruh priateľov, obohatiť si kontakty."

SkryťVypnúť reklamu

Príklady zo života ukazujú, že práve široké možnosti zoznámenia na nete, cez inzerát, alebo četom, sa podpísali na rozpade dlhotrvajúcich vzťahov i manželstiev. Virtuálne flirtíky totiž zvádzajú... "Ak sa má vzťah rozpadnúť, tak sa rozpadne! Ak má človek dobrý, stabilný vzťah, tak neriskuje. Pobaví sa, poflirtuje, ale má svoje hranice, lebo vie, že mu to za to nestojí. Ak je vzťah v kríze, alebo sú o ňom pochybnosti, potom to je len otázka času, čo ho postaví do konfrontácie s tým, či pokračovať alebo sa rozísť."

Na základe nášho pokusu s inzerátmi, sme zistili, že mužov mimoriadne uráža podmienka solventnosti. Je lepšie pri štylizovaní inzerátu, takúto požiadavku vynechať? "Žena už oddávna hľadá muža, ktorý je schopný zabezpečiť jej deti. Nechápem, prečo sa muži nad tým tak rozčuľujú. Čo je na tom urážajúce a nepochopiteľné, že žena hľadá muža, ktorý nebude chodiť v ošúchaných topánkách a celý život jazdiť na oteckovej škodovke?!"

Na záver rady od odborníčky, ako si prostredníctvom internetového inzerátu nájsť toho pravého. MUDr. Caisová zdôrazňuje, že tajomstvo úspechu spočíva v napísaní dobrého inzerátu. Dobrého, neznamená výlučne najkrajšieho a najvtipnejšieho... Možnosť odpovedí od nevhodných ľudí je potrebné čo najviac eliminovať. Dobrý inzerát je preto veľmi konkrétny. Uviesť treba, čo je pre adepta na zoznámenie naozaj dôležité. "Výška, váha, vek sú body orientačné, ktoré byť ani nemusia. Ak si žena napíše, že hľadá úprimného, čestného muža so zmyslom pre domáce práce, tak konkrétny je len posledný údaj. Ale ten úprimný a čestný - neviem čo to je?! Aká to je kategória? Všetci sme uprimní a čestní. Ešte aj gangster je úprimný a čestný. Niekedy...," radí MUDr. Caisová vyvarovať sa všeobecností.

Čiže ak chce žena muža domáckeho, ktorý by jej kade-tade "neodbehával", tak by inzerát mala sformulovať asi takto: "Hľadám muža, ktorý nevyhľadáva spoločnosť, páči sa mu byť doma a ktorému chutí mamičkina strava, pretože ja varím podobne." Takýto inzerát určite neuchváti žiadneho bonvivána, či sukničkára.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  5. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  6. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  7. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  8. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 200
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 599
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 197
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 570
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 381
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 206
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 854
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 825
  1. Seniori v pohybe: Domov je tam, kde je babička
  2. Jozef Černek: List mojim dramaťáčkam: To najdôležitejšie, čo sme si ešte nepovedali
  3. Martin Sústrik: Čím viac prisťahovalcov, tým lepšie
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia
  5. Miro Jankes: Apríl 2025
  6. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo
  7. Štefan Šturdzík: Deficity a dlhy.
  8. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 370
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 23 164
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 381
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 149
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 082
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 585
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 831
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy) 4 164
  1. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  2. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  3. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  4. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  5. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  6. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  7. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  8. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Seniori v pohybe: Domov je tam, kde je babička
  2. Jozef Černek: List mojim dramaťáčkam: To najdôležitejšie, čo sme si ešte nepovedali
  3. Martin Sústrik: Čím viac prisťahovalcov, tým lepšie
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia
  5. Miro Jankes: Apríl 2025
  6. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo
  7. Štefan Šturdzík: Deficity a dlhy.
  8. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 370
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 23 164
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 381
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 149
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 082
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 585
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 831
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy) 4 164
  1. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  2. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  3. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  4. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  5. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  6. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  7. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  8. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu