dnes riaditeľ Správy mestskej zelene Ing. František Tampl
Hnevajú ho piráti ciest i oznámenia
o miestach hliadok dopravných policajtov
Vodičské oprávnenie vlastní riaditeľ Správy mestskej zelene Ing. František Tampl najmenej 30 rokov. Prvým autom, na ktorom skúšal vodičské umenie, bol Fiat 125, ktorý vlastnil 18 rokov. "Patrím k vodičom, ktorí sa snažia dodržiavať dopravné predpisy. A som alergický na tých, čo ich porušujú. Aj ja som už síce niekedy niečo porušil, no nikoho som pritom neohrozil ani neobmedzil. Stalo sa mi napríklad, že som odbočil tam, kde som nemal, kde to nedovolila dopravná značka. Nikto však oproti nešiel..."
Rýchlosti zväčša F. Tampl dodržiava. Tam, kde je 40, nejazdí šesťdesiatkou. Ani neobieha v zákrutách a kde to zakazuje plná čiara. Na červenú cez križovatku tiež nepreletí. Keď sa predsa len evidentne niečoho dopustí a policajti ho pritom prichytia, neháda sa a nesnaží sa vydobyť si úľavu. "Pokiaľ som niečo vyviedol, niet sa o čom baviť, chlapsky sa k porušeniu priznám."
Za volantom sa snaží byť pokojný, no už sa stalo, že inému šoférovi aj niečo škaredé ukázal. "Bolo to ťuknutie na čelo, ak jazdil myšičkami a pritom sa mu neuráčilo ani len blinker, teda smerovku, vyhodiť. Alebo, ak sa niekto hnal cez plnú čiaru. Vtedy hovorím: ´zabi sa ty sám, ale neohrozuj nevinného človeka.´
Posledných 10 rokov jazdí F. Tampl na Nissane, čo je auto, pri ktorom ako "mechanik" môže kapotu akurát otvoriť a zavrieť. Sám si na ňom nič neopraví, auto musí zveriť len servisu. No keby ho na ceste niekto zastavil, že potrebuje vymeniť sviečky či koleso, vedel by mu pomôcť. "Dnes skôr ako niekomu zastavíte, musíte sa však veľmi dobre pozrieť komu a kde. Hlavne netreba zastať na opustenejšom mieste, pretože ľudia sú všelijakí... Keby som však kdesi, kde je väčšia premávka, videl bezradne stáť okolo auta trebárs rodinku, určite zastavím a pokiaľ by som dokázal pomôcť, pomôžem."
Ženy za volantom považuje riaditeľ Správy mestskej zelene za rovnocenné vodičky. Vie pochopiť aj to, ak niekedy jazdia pomalšie. Ženy sú vo všeobecnosti pozornejšie a menej riskujú. Jeho dcéra tiež nie je v šoférovaní majsterka sveta. "Zväčša sa netreba báť vlastného zlyhania, ale druhých šoférov, lebo niektorí jazdia veľmi neohľaduplne. Keby som mal právomoc, zakázal by som médiam informovať, kde práve kontrolujú policajné hliadky. Len hlupák alebo totálne arogantný človek by na takom úseku jazdil rýchlo alebo by porušoval predpisy. Na inej komunikácii však môže jazdiť bezohľadne a kdesi niekoho zabiť." Nikto by preto podľa F. Tampla nemal brániť ani brzdiť odhaľovanie pirátov ciest.
Čo sa týka dopravy v meste, určite by sa podľa F. Tampla malo niečo urobiť s parkovacími miestami, ktorých je málo. Nečudo, že šoféri odstavujú autá i na zelených plochách. "Toto treba riešiť. Ako človek od fachu si myslím, že parkovacie miesta by sa pokojne mohli urobiť aj okolo stromov. Možno by ešte aj dobre vyzeralo, keby stromy "rástli" z parkovísk. Podobne je to so zelenými plochami. Som zato, nech je ich radšej menej, ale nech sú kvalitné, ako veľa a zničené kolesami áut," dodal riaditeľ Správy mestskej zelene Ing. František Tampl.
Alžbeta LINHARDOVÁ
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári