Korzár logo Korzár Košice

Košická radnica: Cyklistom pomôžeme!

Košice - Zlepšiť podmienky pre rozvoj všednej i cykloturistiky sa rozhodlo vedenie košickej radnice. Reaguje tak na požiadavky cyklistickej únie,

ktorá ich pravidelne formuluje na protestných cyklojazdách. Podľa viceprimátora Eugena Čuňa nie je možné ignorovať cyklistov, ktorých počet sa pohybuje rádovo v tisícoch a v každej rodine sa nájde minimálne jeden.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Pritom mestské zastupiteľstvo ešte v roku 1992 schválilo projekt pre rozvoj cykloturistiky, no k jeho realizácii nedošlo z dvoch dôvodov. Mesto v 90-tych rokoch zrušilo Útvar dopravného inžinierstva, ktorý sa špeciálne venoval riešeniam dopravnej situácie v Košiciach. Dvaja pracovníci, ktorí sa doprave venujú pod Útvarom hlavného architekta a Správou komunikácií, nestačia, mesto mešká v dopravnom projektovaní, pri veľkých dopravných stavbách sa napríklad práve na cyklistov vôbec nemyslelo. Vo vyspelých krajinách je pritom cyklistika na poprednom mieste záujmu tamojších samospráv, veď alternatívna doprava prospieva životnému prostrediu i zdraviu občanov," vysvetľuje námestník Čuňo, ktorý na cestu do práce i z práce používa bicykel.

SkryťVypnúť reklamu

Podstatou projektu z roku 1992 bolo vytýčenie cyklotrás v meste, ktoré sa mali postupne vybudovať a pripraviť.

"V projekte sa rátalo s cyklochodníkmi v dĺžke 136 kilometrov, čo vo vtedajších cenách znamenalo náklad vo výške cca 95 miliónov. Z toho objemu sa realizovalo zhruba 3,6 kilometra za zhruba 400-tisíc, čo je jasným dôkazom, že rozvoj cykloturistiky sa v minulých obdobiach ocitol na okraji záujmu samosprávy. Okrem zrušenia útvaru dopravného inžinierstva sa na tom podieľala aj obrovská zadľženosť mesta, keď bolo prioritou odvrátiť kolaps mestských financií a zabezpečiť chod základných funkcií mesta, ako je odvážanie odpadu, spaľovňa a zimná údržba," dodáva viceprimátor.

A čo konkrétne chce súčasné vedenie mesta pre cyklistov urobiť?

SkryťVypnúť reklamu

"V prvom rade sme sa dohodli na tom, že opätovne požiadame ústredný odbor štátnej správy na úseku dopravy o zrušenie rozhodnutí, ktorým sa prekvalifikovali cesty prvej triedy do US Steelu a Budimíra na rýchlostnú komunikáciu, čo výrazne obmedzilo cyklistov. K našej žiadosti doložíme aj právnu analýzu a nádejame sa, že do konca roka by mohlo dôjsť k náprave."

Na magistráte vznikla pracovná skupina, ktorá sa špeciálne zaoberá cyklistami. Sú v nej zastúpení všetci kompetentní, vrátane zástupcov cyklistickej únie.

"Problém treba vidieť v dvoch líniach - mesto sa musí zaoberať vytváraním podmienok pre tzv. všednú cyklistiku a pre cykloturistiku, pre ktorej rozvoj musí mesto vytvárať partnerstvá s okolitými obcami, mestami, aj za hranicami a samozrejme aj s Košickým samosprávnym krajom."

SkryťVypnúť reklamu

Ako viceprimátor ďalej zdôraznil, mesto do konca roka využije možnosti, ktoré poskytujú širšie chodníky a cesty, aby sa namaľovali chodníky pre cyklistov a pripravili prepojenia.

"Pri dopravných stavbách - rekonštrukciách ciest - budeme na cyklistov myslieť tak, aby mali dobré podmienky. Zatiaľ sú v Košiciach iba dve križovatky, kde sa na ich komfort myslelo, a to pri Kauflande na Terase a pri Hornbachu. Zopár detailov ešte treba upraviť na novozrekonštruovanej ulici Čsl. armády. V ďalších rokoch bude na rozvoj cykloturistiky vyčlenený v rozpočte určitý balík financií, garantovaný objem, z ktorého sa budú postupne realizovať cyklochodníky podľa priorít, na ktorých sa zhodne pracovná skupina. Aby sa rozvoj cyklistiky stal jednou z priorít mesta," uzavrel námestník primátora Eugen Čuňo.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 495
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 822
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 631
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 786
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 356
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 439
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 741
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 528
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu