ľuďom aj komplikácie. Vydržať vo vozňoch v týchto horúcich dňoch je pre človeka istým spôsobom skúška zdatnosti.
„Vo vozni je príšerne dusno, horúco, nedá sa vydržať. Často sa nedá vyvetrať. Raz je to kvôli tomu, že sú zaseknuté okná, častejšie však kvôli spolucestujúcim, ktorým vetranie vadí. To sa dá pochopiť, ten chudák, ktorému fúka vietor do očí, má čo robiť. Žiaľ, vetranie prievanom zboka nabok počas jazdy vo vozni nie je možné," opísala svoje skúsenosti z pravidelného cestovania v letných mesiacoch J. Beretová.
Jej brat Peter letné cestovanie prirovnal k lotérii: „Problém nastáva vtedy, keď si musíte kúpiť miestenku. Vozne bývajú rozdeľované striedavo, preto pred nástupom do vlaku netušíte, na ktorej strane vlaku bude kupé a kde budete sedieť. Či na slnečnej alebo opačnej strane."
Problém letných horúčav vo vlakoch menej vnímajú cestujúci na krátke vzdialenosti. „Cestujem len občas, aj to iba do neďalekej Spišskej Novej Vsi. To sa ešte dá vydržať. No keby som mala cestovať ďalej, bolo by to asi niečo iné. Podľa mňa vždy pomôže otvorené okno. To sa ale kvôli cestujúcim náchylných na prievan vždy otvoriť nedá," nechala sa počuť Simona Tomšíková.
Železničná spoločnosť Slovensko, ktorá u nás prevádzkuje osobnú železničnú dopravu, problém rieši používaním klimatizácie vo vozňoch. „V súčasnosti sú všetky IC spoje a dva rýchliky klimatizované. Naším zámerom je každoročne pridať dva nové páry vlakových spojov s klimatizáciou," povedal nám hovorca Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský. Takto by mal byť časom problém cestovania vlakom v horúčavách postupne eliminovaný.
Autor: toti
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári