výstavbu cyklotrás v meste, chceli ňou vyjadriť nespokojnosť s tým, že odkedy boli zavedené tzv. cesty pre motorové vozidlá, chodci, cyklisti i pomalšie motorové vozidlá, sú z nich vylúčené. Bez poskytnutia náhrady. Teraz, keď je celkom príjemne a bicykle by sa mohol stať vhodným dopravným prostriedkom pri relaxe, no pre mnohých i premiestňovadlom do a z práce, o túto šancu od vlaňajška prišli.
Hovorí sa síce, že sa vec bude riešiť. Len nikto nevie konkrétnejšie povedať kedy a ako. Cyklisti a milovníci takejto formy pohybu zrejme budú musieť zodrať ešte niekoľko sád gúm na kolesách a zorganizovať nespočetné protestné cyklojazdy, aby ich niekto začal brať aspoň trošku vážne. Veď už, dokonca i pred televíznou kamerou, odzneli slová sľubu, že sa o tom na ministerstve bude rokovať ...
Zmena sa môže udiať len vtedy, ak je o ňu záujem. Pokiaľ sa však tí, čo o ňu môžu bojovať, budú voziť v autách, ktoré majú všade prístup a bicykle nevytiahnu ani raz za rok, prečo by sa do čohosi takého angažovali? Ale mali by. Keď už pre nič iné, tak kvôli tomu, že XVIII. mestské zastupiteľstvo z 11. a 13. novembra 1992 uznesením č 159 schválilo Dlhodobý komplexný program výstavby cyklistických trás v Košiciach. Ten obsahuje i návrh siete a rozpis trás. Medzi inými je tam uvedená i V 15 v dĺžke 9,5 km Červený rak - Šaca. A uznesenie zatiaľ nikto nezrušil.
lia
Autor: Cyklisti si sami neporadia
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári