hudobnej scéne, bližšie predstavovať. Aj tento rok bude tento rešpektovaný hudobník sedieť v porote U.S.Steel Talent Night.
Čo vás presvedčilo, aby ste prijali pozvanie do poroty súťaže U.S.Steel Talent Night aj tento rok?
- Celý priebeh a celá komunikácia bola pre mňa minulý rok veľmi príjemná, preto som prijal pozvanie aj tento rok. Myslím, že táto súťaž má zmysel, čo i len ako stimul pre mladých ľudí. Aby sa snažili robiť nejakú kreatívnu muziku, aby sa otestovali aj v konkurenčných podmienkach. Myslím, že zvyšovať kultúrnosť národa má svoje opodstatnenie.
Máte teda pocit, že už dlho na slovenskej hudobnej scéne nezavanul nový čerstvý vietor?
- Tých nových vetrov je z môjho uhla pohľadu málo v celej svetovej kultúre a naša kultúra je len maličkým odrazom. Mne sa vidí, že je toho čoraz menej hlavne vo sférach, ktoré majú na kultúru najväčší vplyv, a to sú hlavne sféry nekomerčné. Majú čím ďalej menšiu možnosť realizovať sa a prezentovať, tým pádom sa v éteri a všade, kde má mladý človek šancu niečo dopočuť sa, omieľajú stále staré vzory a archetypy, takže má človek pocit, že všetko už miliónkrát počul. Každý impulz, ktorý nejakým spôsobom stimuluje, je preto dobrý.
Takže si myslíte, že víťazi Talent Night budú mať šancu presadiť sa, aj napriek názoru, že SuperStar trh presýtila?
- To je ťažko odhadnuteľné v tejto chvíli. Otázkou je tiež, či SuperStar naplnila priestor, lebo o finalistoch z prvej série málo počuť a čo sa týka druhej série, tak až na pár z nich, ich čaká podľa mňa rovnaký osud. Osobne si myslím, že stále je priestor pre niekoho, kto bude zaujímavý, dobre znejúci a bude spievať niečo, čo ľudí zaujíma. Z nejakého metafyzického hľadiska budú mať všetci rovnaké šance. SuperStar je kategória, ktorá je striktne komerčne orientovaná. Ten zmysel, ktorý všetci prezentujú, teda hľadať nové talenty, je až sekundárny zámer. Primárny je naplniť vrecká mobilných operátorov a verejnoprávnych inštitúcií. Je to sekundárne z toho hľadiska, že každý z nich, kto sa tam nejako umiestnil, je nútený robiť si veci na vlastnú päsť. A nejaká podpora zo strany médií, v prípade, že za tým nevidia žiadne zisky, je minimálna. Ja by som sa nenechal oklamať, že naozaj poctivo hľadajú mladé talenty. Tie skôr boli využité a použité na tento zámer, čo je v prípade Talent Night alebo Coca Cola Popstar oveľa čistejšie.
Vy ste produkovali víťaznú skupinu aj speváka, aká bola spolupráca?
- Spolupráca s finalistami bola veľmi rýchla, lebo sa každému robil len jeden singel. V prípade kapely Arrived Message bol môj vstup menej zásadný, než v prípade Jozefa Hruškociho, lebo oni mali skladbu a aranžmány hotové, len som sa snažil posunúť im estetiku troška ďalej. No a s tým spevákom bola spolupráca veľmi kreatívna, lebo mal vynikajúcu pesničku. No myslím, že to zásadné nás v jeho prípade ešte len čaká...
Autor: mit
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári