napriek tomu, že im to ukladá zákon. Práve táto skutočnosť znepokojuje ľudí, ktorí v niektorých prípadoch stále netušia, či majú za rok 2005 preplatok alebo naopak.
Podľa doc. Vladimíra Chladného zo Združenia slovenských spotrebiteľov zákon jasne ukladá termín, dokedy majú byť vyúčtovania doručené. "Je ním 31. máj. Na druhej strane je však nedokonalý, pretože nepozná žiadne sankcie, vyplývajúceho z nedoržania povinnosti," vysvetľuje V. Chladný a dodáva, že problém mohol nastať aj z časových dôvodov.
"Samozrejme, závisí od správcu, ako aj od toho, koľko bytov má v správe. Tepelné hospodárstvo uzatvára účtovne rok koncom februára, vodárne až o mesiac neskôr. To znamená, že správcovia či družstvá majú na spracovanie dva - tri mesiace. Môže nastať aj situácia, že sa vyúčtovanie dostane do nesprávnej schránky."
Čo však má robiť človek, ktorý vyúčtovanie nedostal? Oplatí sa čakať?
"V žiadnom prípade. Okamžite by sa mal informovať, prečo nebol termín dodržaný a kde je vyúčtovanie. Ľudia by mali napísať reklamáciu v tom zmysle, že ho nedostali."
Hoci hlavne v prípade nedoplatkov by mali prevziať ľudia vyúčtovanie na protipodpis, nie vždy sa to tak robí. Preto ak niekto vyúčtovanie nedostal a má nedoplatok, musí sa zaujímať o dôvod. V opačnom prípade môže nastať situácia, že ubehne čas na uplatnenie reklamácie či zaplatenie nedoplatku a začnú "naskakovať" penále.
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári