ktorý nám môžu iné mestá závidieť, patrí k najmodernejším na Slovensku a spĺňa aj prísne medzinárodné kritériá. Jeho kapacita je 8320 divákov, ktorí sa do haly potrebujú aj dopraviť. Keďže umiestnenie v centre mesta neposkytuje veľké možnosti, bolo treba hľadať riešenie, aby počas podujatí nedochádzalo k dopravných zápcham a kolíziám.
Zatiaľ sa síce obavy o dopravných kolapsoch nenaplnili ani v čase slávnostného otvorenia, ale ani pri iných príležitostiach. Faktom však zostáva, že parkovacích možností je málo. Do jesene by mala tento problém vyriešiť výstavba parkovacieho domu, ktorý poskytne motoristom 498 parkovacích miest.
Projekt sa v týchto dňoch posudzuje a s výstavbou samotného objektu by sa malo začať ešte v máji. Hotový má byť za päť mesiacov vrátane dopravného napojenia. Parkovací dom bude umiestnený pod cestou napravo od štadióna oproti Toryskej ulici. Budova bude zapustená dvomi podlažiami do zeme a dve budú nad zemou.
"Prístup budú mať motoristi zo Štúrovej ulice, Moldavskej aj priamo z Toryskej, teda zo všetkých smerov. Križovatka bude riadená svetelnou signalizáciou. Vjazd aj výjazd do parkovacieho domu bude zo strechy objektu do jednotlivých podlaží cez rampy. Parkovať sa bude aj na samotnej streche. Výjazd na Jánošíkovu ulicu bude iba núdzový a nebude sa bežne využívať. O voľných parkovacích miestach bude informovať elektronické zariadenie," povedal nám projektant Ing. Maroš Motýľ z firmy KOPA, kde sa projekt parkovania zrodil.
V súvislosti s výstavbou objektu sa bude rozširovať cesta o odbočovacie a zaraďovacie pruhy, ktorých začiatok bude zo Štúrovej ulice približne v úrovni Toryskej a v opačnom smere pri jestvujúcom podchode. Chodník na východnej strane Štúrovej a Moldavskej ulici sa posunie k parkovaciemu domu. Križovanie peších a výjazdov z parkovísk bude riešené mimoúrovňovo.
Doprava v tomto úseku bude v čase výstavby čiastočne obmedzená. Ďalšie parkovacie možnosti vzniknú neskôr a budú situované do podzemia tréningovej haly, ktorá zatiaľ nestojí.
Architektonické a výtvarné riešenie je navrhované v súlade s celkovou koncepciou zimného štadióna a tréningovej haly, na ktoré funkčne, priestorovo a dispozične nadväzuje. Od obytnej zóny bude parkovací dom oddelený ihličnanmi odolnými voči exhalátom a výfukovým plynom. Náklady na stavbu predstavujú 50 miliónov korún.
"Do budúcnosti sa uvažuje s mimoúrovňovým prepojením Toryskej ulice s parkovacím domom ponad električkovú trať a cestu. Na streche hromadnej garáže budú umiestnené piliere. Je to podobné riešenie ako pri salaši v Barci. Odtiaľ bude možný výjazd do centra mesta i k samotným garážam plynule bez obmedzenia dopravy po súčasnej komunikácii. Táto stavba bola zaradená medzi dôležité zámery v meste, ale kedy sa začne s jej realizáciou, bude závisieť od finančných možností. V tomto roku to nebude, ale pripravuje sa to," uviedol Ing. Karol Iglódy z Útvaru hlavného architekta mesta.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári