subdodávateľov Váhostav a Hydrostav. Poruchy na ceste sú najmä v časti, kde pracoval Hydrostav. Dnes už firma neexistuje. Vodohospodárska výstavba však podpísala zmluvu s Hydrotranzitom, ktorý by cestu opravil.
Riaditeľ Vodohospodárskej výstavby Ladislav Gáll hovorí, že zatiaľ majú od Národnej diaľničnej spoločnosti niekoľko reklamácií najmä na vozovku, ktorá popraskala.
"Dali sme si vypracovať posudok Slovenskou technickou univerzitou. Zistili chyby, ešte analyzujeme, príčiny," hovorí Gáll. Vedenie Vodohospodárskej výstavby sa pokúšalo dohodnúť s Národnou diaľničnou spoločnosťou, že chyby opravia pri terajšej odstávke. "Zo strany diaľničnej spoločnosti bola podmienka, aby sme uznali reklamáciu. V tom čase sme nemali posudky, tak diaľničná spoločnosť nesúhlasila, aby sme počas tejto odstávky poruchy opravovali," hovorí Gáll.
Pri odovzdávaní tunela do prevádzky mala Vodohospodárska výstavba vyjadrenia od kvalitárov Slovenskej správy ciest, že je všetko v poriadku. V odporúčaní Slovenskej technickej univerzity sa píše, že vozovka je navrhnutá v zmysle platných predpisov. Podľa neho sa Vodohospodárska výstavba nechce dostať až na súd, chcú poruchy preskúmať a odstrániť. Nemyslí si, že tunel urobili nekvalitne. "Napriek terénnym, konštrukčným zložitostiam a napriek tomu, že počas výstavby nám skrachovali dve firmy, sa podarilo odovzdať pekné dielo," povedal Gáll.
Autor: rf
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári