spoločnosť, ktorá ho prevzala od magistrátu mesta pred tromi rokmi v nie veľmi dobrom technickom stave, má v pláne zrekonštruovať ho v priebehu dvoch rokov. Od jeho dokončenia v roku 1965 sa do opráv nič neinvestovalo. O tom, že je v zlom stave svedčí aj marcová deštrukcia zábradlia, ktoré sa zrútilo do betónového zrazu. Zrejme po náraze, o ktorom polícia nemá záznam. Našťastie si to odniesla len skorodovaná konštrukcia a z niekoľkometrovej výšky sa nezrútilo žiadne auto. Odvtedy je časť cesty uzavretá a jazdí sa v jednom jazdnom pruhu.
V tomto úseku v čase dopravnej špičky vznikajú kolóny. Motoristi netrpezlivo čakajú, kedy sa to zmení. Miesto, kde hrozil pád, je primerane zabezpečené a niekoľko týždňov sa tam intenzívne pracuje. Termín ukončenia prác bol stanovený na koniec apríla. Príprava na odstránenie havarijného stavu nejaký čas trvala, bolo treba vypracovať projekt a stavba musela prejsť schvaľovacím procesom.
Vodiči to budú musieť ešte niekoľko dní vydržať a prechádzať po zúženej ceste. Práce sú takmer ukončené. Ako nám potvrdil hovorca NDS Marcel Jánošík, so zhotoviteľom bola uzavretá zmluva a za nedodržanie termínu by si uplatnili sankcie. Nejednalo sa o malú investíciu. Za opravu zaplatia 700-tisíc korún. Vymeniť museli celú rímsovú časť jedného bloku mosta, na ktoré bude upevnené zábradlie i zvodidlá. Údržba mosta sa nerobila tak, akú taká stavba potrebuje. Rímsy neboli nijako ukotvené, takže ich museli zasekávať do mostovky. Viac sa robilo pod mostom ako na jeho povrchu. Do konca týždňa bude namontované zábradlie a odblokuje sa aj druhý jazdný pruh.
Autor: pod
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári