vidieť zaparkované stovky týchto dvojkolesových premiestňovadiel. V košickom závode U. S. Steel sú takisto stovky zamestnancov, ktorí nielen kvôli kondícii, ale aj pre pôžitok z jazdy po krajine chodili takto do práce. Teraz to už neplatí. Preklasifikovanie časti tejto cesty, ale aj ďalších úsekov na vysokorýchlostné, ich o túto možnosť obralo. Právom teda cyklisti vyhlasujú, že sú diskriminovaní. Najmä ak sa zoberie do úvahy skutočnosť, že na ich námietky kompetentní akosi "zabudli". A čo je horšie, tí čo spoza zeleného stola rozhodli o zvýhodnení automobilistov, nenašli doteraz žiadne alternatívne riešenia pre cyklistov. To isté v bledoružovom sa týka aj možností na rekreačné bicyklovanie v meste, prípadne jeho okolí. Ciest, na ktorých by mohli bicyklisti bezpečne vychutnávať krásy prírody, máme ako šafranu, lepšie povedané, takmer žiadne. Nemožno sa potom čudovať, keď cyklisti zorganizujú protestnú akciu a začínajú burcovať povedomie spoločnosti. Tá sa síce stavia na ich stranu, ale zatiaľ to k ničomu nevedie. V prvom rade by sa mali nad vecou zamyslieť a začať s hľadaním alternatívnych riešení odborníci z ministerstva dopravy, ale aj orgánov štátnej správy či miestnych samospráv. V súvislosti so spomínanou trasou do U. S. Steel Košice samotní zamestnanci-cyklisti majú jedno zaujímavé riešenie. Išlo by o úpravu zanedbaného stredového pásu medzi električkovou trasou a cestou, ktorý de facto stojí ladom. To by však najprv ktosi zodpovedný musel nájsť ochotu (alebo odvahu?) cyklistov aspoň vypočuť a zvážiť možnosti využitia ich návrhov v praxi.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári