pasažierov, patrí do nadnárodne pôsobiacej poradenskej skupiny Daniel J. Kratky Consulting House so sídlom v Košiciach. V obchodnom registri na internete je členom jej predstavenstva šéf poslaneckého klubu SDKÚ v mestskom zastupiteľstva Igor Laskovský.
"Už nie som členom predstavenstva, abdikoval som na svoju funkciu. V predstavenstve spoločnosti Daniel J. Kratky Consulting House som pôsobil do 12. septembra 2005, to je pravda," reaguje Laskovský, ktorý rezolútne odmieta akékoľvek podozrenia z klientelizmu pri výbere firmy na lukratívnu zákazku.
"Vyhrala to firma OutClaim, s ktorou nemám nič spoločné a nič pre ňu robiť nebudem, ani som jej pri získavaní zákazky nepomáhal," vyhlásil Laskovský s tým, že "nie je padnutý na hlavu, aby niečo také robil".
Podpredseda predstavenstva DPMK Ladislav Vozárik (nominant SDKÚ) Korzáru povedal, že sa na to Laskovského pýtal a dostal uistenie, že už dávno z predstavenstva odišiel a s víťaznou spoločnosťou nemá vôbec nič spoločné.
Laskovský však pre Korzár priznal, že ešte ako člen predstavenstva spoločnosti Daniel J. Kratky Consulting House urobili s vtedajšími partnermi pred zhruba dvoma rokmi prezentáciu produktu na vymáhanie pohľadávok.
Teraz s produktom na vymáhanie pokút zvíťazila v súťaži eseročka OutClaim, ktorá vznikla 6. mája 2005 a sídli na rovnakej adrese ako Daniel J. Kratky Consulting House a donedávna aj JUDr. Igor Laskovský. Štatutárnym zástupcom OutClaimu je Vladislav Byrsa, ktorý je v obchodnom registri vedený aj ako člen dozornej rady v spoločnosti Daniel J. Kratky Consulting House, v ktorej Laskovský pôsobil.
"Už na tej adrese nesídlim a so spomínanými firmami nemám nič spoločné. Taká je pravda."
Vozárik z predstavenstva DPMK odmieta podozrenia z klientelizmu pri výbere firmy na vymáhanie pohľadávok.
"Bola vypísaná riadna verejná súťaž. Stanovili sme jasné pravidlá, výhodné pre Dopravný podnik mesta Košice. Prihlásiť sa mohol ktokoľvek. Z piatich splnili podmienky dvaja. Najdôležitejšou podmienkou bola solventnosť firmy, ktorá musí byť schopná kryť všetky poplatky, kolky súvisiace s vymáhaním pohľadávok od čiernych pasažierov. Doteraz musel tieto náklady hradiť DPMK a to sumou cca 9,5 milióna ročne, čo bolo neúnosné. V roku 2004, keď v dopravnom podniku na to nevychádzali peniaze, súd vrátil asi 7 tisíc prípadov práve preto, že neboli zabzpečené kolky. DPMK mohol dať asi milión korún na tieto poplatky, čo znamená, že sa mohlo ošetriť asi 2 tisíc prípadov, čo je desatinu z celkového počtu. Teraz sme našli spoločnosť, ktorá je schopná tieto poplatky za nás zatiahnúť a predložila v súťaži najvýhodnejší návrh zmluvy," argumentuje Vozárik.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári