Korzár logo Korzár Košice

AUTOSALÓN

V areáli bratislavského výstavného centra Incheba sa tento týždeň otvorili brány 16. ročníka AutosalónuNávštevníkov čaká vyše 65 premiér, niektoré

V areáli bratislavského výstavného centra Incheba sa tento týždeň otvorili brány 16. ročníka Autosalónu

Návštevníkov čaká vyše 65 premiér, niektoré sú ešte čerstvé zo Ženevy

Za účasti odbornej verejnosti sa v utorok v areáli bratislavského výstavného a kongresového centra Incheba otvorili brány 16. ročníka medzinárodného podujatia Autosalón. Súbežne s ním sa koná tiež 12. špecializovaná výstava autopríslušenstva a servisnej techniky Autoservis a 6. ročník medzinárodnej výstavy motocyklov a príslušenstva Motocykel 2006.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na tohtoročnej motoristickej prehliadke, ktorá je pre širokú verejnosť prístupná od stredy do nedele, sa prezentuje viac ako 200 domácich a zahraničných vystavovateľov na ploche cez 40 000 štvorcových metrov (m2). Pre návštevníkov Autosalónu je pripravených viac ako 65 premiér, z ktorých niektoré sú ešte čerstvé zo Ženevy. Jednou z nich je aj nový model Peugeot 207, ktorý sa bude vyrábať aj v trnavskom závode PSA Peugeot Citroën. Slovenskú výstavnú premiéru má tiež luxusný offroad z dielne bratislavského závodu Volkswagenu (VW) Audi Q7. Nechýbajú značky ako Mercedes Benz, BMW, Porsche, Škoda, Fiat, Toyota, Lexus, Kia a mnohé iné.

Expozíciu automobilov dopĺňajú motocykle s viacerými premiérami značiek, ako napríklad Honda, Yamaha alebo BMW. Sekundujú im predajcovia príslušenstva, náhradných dielcov, oblečenia a olejov. Návštevníci môžu tiež zhliadnuť sekciu karavanov a obytných automobilov, v ktorej sa predstavuje viac ako 20 obytných prívesov a vozidiel. Na svoje si prídu aj milovníci lodí, plachetníc a vodných športov.

SkryťVypnúť reklamu

V rámci sprievodného programu organizátori pripravili expozíciu monopostov F1 a veteránov, testovacie jazdy, crashtesty a exhibičné vystúpenia. Na dnes je naplánované vyhlásenie novinárskej ankety Auto roka 2006 na Slovensku a Bestseller 2005 - najpredávanejšie automobily minulého roka.

Ceny vstupeniek sú rovnaké ako vlani a zlosovateľné v súťaži. Šťastný výherca na záver autosalónu získa možnosť polročného užívania vozidla Subaru.

TASR

Na autosalón v Lipsku s prototypom

Malý Smart jazdí už aj na plyn

Firma Smart, ktorá patrí do koncernu DaimlerChrysler a ktorá vyrába dvojmiestne automobily Smart Fortwo (doslova pre dvoch) a štvormiestne vozidlá Smart Forfour (pre štyroch), predstaví na blížiacom sa autosalóne v Lipsku prototyp novej verzie Smarta Fortwo.

SkryťVypnúť reklamu

Nová verzia má doplnkové označenie cng, ktorá neznamená nič iné než compressed natural gas, čiže stlačený zemný plyn. Z tohto doplnkového označenia vyplýva, že vozidlo môže jazdiť aj na plyn. Vodič si prepínačom na strednej konzole môže zvoliť pohon buď na plyn alebo na benzín. Dva vysokotlakové zásobníky na plyn, ktoré majú objem po 16 litrov, sú umiestnené pod podlahou vozidla a preto sa ich inštaláciou nezmenšil ani vnútorný priestor vozidla ani jeho batožinový priestor. Pri jazde na plyn spotrebuje malý Smart približne 3,2 kg plynu na 100 km. Spotreba pri benzínovom pohone je okolo 4,7 l/100 km. S plne naplnenými nádržami na plyn aj benzín môže Smart prejsť až 393 km (138 km na plyn, zvyšok na benzín). Na pohon mikrovozidla Smart sú k dispozícii dva trojvalcové radové motory. Ide o benzínový motor, ktorého zdvihový objem je 698 cm3 a ktorý sa dodáva v troch výkonových verziách (37 kW, 45 kW a 55 kW). K dispozícii je aj vznetový trojvalec zdvihového objemu 799 cm3, ktorého maximálny výkon je 30 kW. S najvýkonnejším motorom dosiahne Smart maximálnu rýchlosť 150 km/h. Smart Fortwo je postavený na podvozku s rázvorom len 181 cm a jeho celková dĺžka je 2,5 m.

rm

Magická hranica po vyše štyroch rokoch

Mazda6 sa stala milionárom

Japonská firma Mazda oznámila, že koncom februára prekročila výroba modelu Mazda6 miliónovú hranicu. Stalo sa tak štyri roky a jeden mesiac po tom, čo model Mazda6 začal schádzať z montážnej linky závodu Hofu v Japonsku. Žiaden iný model firmy Mazda v jej doterajšej histórii nebol vyrobený v počte milión kusov za takú krátku dobu ako Mazda6. Od októbra 2002 sa Mazda6 vyrába aj v americkom závode AutoAlliance International, ktorý je spoločným podnikom firiem Mazda a Ford. V januári sa začala vyrábať aj v Číne.

Mazda6, ktorá sa na japonskom trhu predáva pod označením Atenza, bola prvým modelom novej generácie vozidiel, vyvíjanej podľa novej firemnej koncepcie Zoom-zoom. Mazda6 má elegantnú karosériu so športovými prvkami. Dodáva sa v troch variantoch: štvordverový sedan, päťdverové vozidlo so šikmou zadnou časťou (hatchback) a športové kombi. O kvalitách Mazdy6 svedčí, že získala 110 automobilových ocenení.

Pre model Mazda6 je k dispozícii niekoľko pohonných jednotiek, z ktorých najslabšia je 1,8-litrový štvorvalec výkonu 88 kW. Ďalším motorom je dvojlitrový motor, ktorého maximálny výkon je 108 kW. Motor zdvihového objemu 2,3 litra sa dodáva v dvoch výkonových verziách. Neprepĺňaná verzia má maximálny výkon 122 kW, prepĺňaná verzia disponuje výkonom 191 kW a slúži na pohon športovej verzie Mazda6 MPS (na snímke), ktorá zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 240 km/h. K dispozícii je aj dvojlitrový turbodieselový motor, ktorého maximálny výkon je 105 kW.

rm

Sloboda zvierat žiada stiahnuť reklamu na škodovku

Za neetickú považuje Sloboda zvierat najnovšiu reklamnú kampaň na automobil škoda s titulkom Zbavte sa ho, privezte ho k nám. Preto požiadala riaditeľstvo automobilky a Radu pre reklamu o jej stiahnutie z vysielania.

V reklame sa istý muž odvezie aj so svojím psíkom do lesa. Až na konci sa diváci dozvedia, že sa tam nechce zbaviť chlpatého spoločníka, ale starého auta. "Motív a celkové vyznenie reklamného spotu predovšetkým v rozhlasovom a printovom prevedení považujeme za neetický. Navádza k nezákonnému správaniu zbavovaniu sa zvieraťa," uviedla Monika Ďurkovičová, hovorkyňa Slobody zvierat.

Podľa zákona o veterinárnej starostlivosti je opustenie zvieraťa s úmyslom zbaviť sa ho priestupkom, za ktorý je pokuta do 10 000 korún. Predmetná reklamná kampaň takto podľa nej navádza na nezákonné konanie. Okrem toho môže negatívne výchovne pôsobiť aj na mravný vývin detí a mládeže a podnecovať ich ku ľahostajnosti, krutosti a nezodpovednosti. Slovenskí ochranári podali sťažnosť s podporou WSPA - World Society For the Protection Of Animals.

Sloboda zvierat štvrtý rok realizuje na všetkých typoch škôl projekt Svet je pre všetkých, ktorým vychováva deti a mládež k etickému a zodpovednému vzťahu k prírode a všetkým živým bytostiam. "Práve v tomto kontexte považujeme tak intenzívnu mediálnu kampaň s tak nehumánnym obsahom za zvlášť cynickú a škodlivú nielen pre mládež, ale pre celú spoločnosť," uvádza Ďurkovičová.

TASR

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 999
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 925
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 123
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 368
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 823
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 110
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 701
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 484
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 753
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 322
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 175
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 673
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 182
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 963
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 559
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 753
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 322
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 175
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 673
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 182
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 963
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 559
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu