Korzár logo Korzár Košice

Staromestského prednostu súkromne rozvážali služobní vodiči

Košice - Na dve mimokošické súkromné cesty využil v januári autá mestskej časti aj so služobnými šoférmi prednosta úradu Starého Mesta Karol Schlifka

(SDKÚ, na snímke). Ako konštatovala miestna kontrolórka Jana Krásniková, o ich súkromné použitie písomne vopred požiadal vtedy ešte starostu Jána Süliho (SDKÚ). Ten to niekoľko dní pred vzdaním sa mandátu schválil, pričom náklady mestskej časti na tieto cesty vyčíslené na 3 031 Sk (za 583 km) prednosta zaplatil úradu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Iné súkromné cesty kontrolórka, ktorá preverovala využívanie služobných vozidiel mimo mesta od 1. 1. 2005 do 14. 2. 2006, nezistila.

Jeden služobný šofér so staromestskou Škodou Felicia Combi absolvoval kvôli Schlifkovi 434-kilometrovú cestu do Zvolena a späť 21. januára. Druhý vodič "urobil" na Škode Superb kvôli prednostovi 149 km na Šíravu a naspäť 27. januára. "Súkromná cesta do Zvolena sa uskutočnila v sobotu a na Šíravu v pracovný deň po ukončení pracovného času. Z úrovne mestskej časti neboli vynaložené žiadne mzdové náklady súvisiace s týmito cestami," uviedla kontrolórka.

SkryťVypnúť reklamu

Prednostu sme oslovili otázkou, aké boli účely týchto ciest.

Schlifka: "Na Šíravu som šiel na oslavu 50-ky poslanca Národnej rady. Tam som sa služobným autom len odviezol a vrátilo sa bezo mňa, naspäť ma už doviezli. A vo Zvolene som bol na kongrese SDKÚ (zlučovala sa s DS - pozn. red.). Moje súkromné auto bolo vtedy pokazené. Nemal som možnosť sa tam ináč dostať, lebo je tam zlý spoj, bolo blbé počasie, sneh a všetko. Dostal som súhlas štatutára a náklady som refundoval, pričom boli vyššie, ako keby som šiel vlastným autom. Nevidím na tom nič zlé a bolo to právne čisté."

Každý zamestnanec mestskej časti má možnosť dostať za rovnakých podmienok ako vy služobné auto so šoférom na súkromný účel?

"Samozrejme, že bežný zamestnanec auto nedostane."

SkryťVypnúť reklamu

Prečo?

"Tak teoreticky má takú možnosť každý zamestnanec, môže o to požiadať, ale je malý predpoklad, že vyhovieme. Závisí od štatutára (v súčasnosti od zastupujúcej starostky Kačmarikovej - pozn. red.). Keď však napríklad príde vrátnik, že potrebuje odviesť na zabíjačku, tak to asi nebude možné. Bežným zamestnancom sa môže krivdiť, ale keď niekto nesie väčšiu zodpovednosť, musí mať aj väčšie práva. Ja vediem úrad, tak mám väčšie práva ako vrátnik, šofér alebo radový zamestnanec, ktorý len zapisuje poštu, lebo mám pre mestskú časť väčší prínos ako oni. Navyše mám dosť všelijakých funkcií (je povereným krajským šéfom i staromestským predsedom SDKÚ - pozn. red.) a nezvládam to časovo, takže niekedy potrebujem takú výpomoc, no nezvyknem to robiť bežne."

SkryťVypnúť reklamu

Zastupujúcej starostke Kláre Kačmarikovej (ANO) sme teda položili otázku, ako by postupovala, ak by ju akýkoľvek zamestnanec požiadal o použitie služobného auta na súkromný účel. "Keby to bolo niečo vážne, zvážila by som to, ale inak to nemienim robiť. Neposudzovala by som však, kto žiada, ale na čo žiada," vyjadrila sa, Schlifkove cesty však komentovať nechcela.

Prednostu sme sa ďalej opýtali, či ho šoféri viezli mimo pracovného času bez extra mzdových nárokov dobrovoľne ako priatelia alebo povinne ako podriadení.

Schlifka: "Sú to šoféri a im nepadne o pol štvrtej. Alebo myslíte, že im padne o pol štvrtej, pôjdu domov a povedia, že už nemôžem sadnúť do auta? Takého šoféra by som na úrade nechcel."

Nešlo však o vašu pracovnú, ale súkromnú cestu.

"Nemali s tým problém. Sú slušne honorovaní a niekedy od zamestnancov žiadame, aby urobili aj niečo navyše."

Jedného z vodičov sme sa preto spýtali, či sa mu prednosta nejako odvďačil. Šofér utrúsil: "Nepoviem vám nič. Je to interná záležitosť. Nech vám povie on, ako sa odvďačil."

Tak sme sa opýtali prednostu, či sa im odvďačil.

Schlifka: "Myslíte, či som im dal za to nejakú fľašu vína? Myslím, že to urobili ako samozrejmosť pomôcť šéfovi."

Ak by ste boli, nedajbože, havarovali a služobný šofér by utrpel úraz, išlo by o pracovný úraz?

"Na to neviem odpovedať. To by sa riešilo potom. Tak ale nemožno uvažovať, potom by sme sa totiž báli aj vyjsť z domu, lebo nám môže na hlavu padnúť tehla."

A nemohli ste si služobné auto šoférovať sám?

"Nie, lebo máme taký úzus, že služobné auto šoféruje jedine služobný vodič, je zaň zodpovedný, stará sa oň, nepustí ho z ruky."

Vieme, že ste boli začiatkom februára v Bratislave služobným autom so šoférom ako prednosta na pracovnej ceste, schválenej zastupujúcou starostkou kvôli rokovaniu na ministerstve financií o grantoch, a v ten istý deň ste sa tam potom zúčastnili ako súkromná osoba a stranícky funkcionár zasadnutia orgánu SDKÚ. Ako to presne bolo?

"Spojil som to. Tak som si dohodol rokovanie na ministerstve, aby bolo v deň, keď som tam mal zasadnutie SDKÚ. Poobede som absolvoval rokovanie na ministerstve, večer som mal zasadnutie SDKÚ a išiel som domov. Zabil som dve muchy jednou ranou."

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 79 352
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 410
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 117
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 928
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 236
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 206
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 299
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 637
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 467
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 204
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 357
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 957
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 673
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 072
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 637
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 467
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 204
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 357
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 957
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 673
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 072
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu