do dvoch častí.
V prvej sa venuje otázke enviromentalistiky. V maľbách a fotografiách sa zamýšľa nad realitou znečisťovania pôdy, nemorálneho postoja človeka k vodným zdrojom. Jej fotografie Pyramída dneška na prvý pohľad pripomínajú starodávne stavby, no sú to len novodobé obludné silážne objekty predstavujúce realitu nedôsledného uskladnenia siláží. "Do týchto siláží som vápnom vpisovala písmená, ktoré pripomínajú nápis na Hollywoode. Znamená to, že nie všetko, čo na prvý pohľad vyzerá farebne a honosne takým aj je," povedala autorka, ktorá sa venuje konceptuálnemu umeniu. "Držím sa myšlienky a je jedno, či je výstup fotografia, maľba alebo plastika. Základ je myšlienka."
V druhej časti výstavy sa J. Grandetti venuje téme rasizmu a kladie si otázku, či možno obyčajné mydlo povýšiť na umenie. "Mydlo v rámci Viktoriánskej reklamy nieslo funkciu rasistickej očisty - umyť neumytú vúčšinu. Ja som mydlo tejto funkcie zbavila a dávam mu novú funkciu - očistiť naše vnútro a svedomie," vraví výtvarníčka, ktorá pre túto výstavu vyrobila mydlo v tvare tmavých rúk. Aj túto časť výstavy dopĺňajú fotografie a maľby.
Autor: ato
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári