veľkokapacitný Man Lion´s Star za 9,7 milióna korún a bežný malokapacitný Isuzu za 2,7 milióna. Rokovacie konanie bez zverejnenia je najmenej transparentnou metódou verejného obstarávania. V jej prospech generálny riaditeľ DPMK Jozef Jaššo (na snímke) argumentuje časovou tiesňou a obmedzenou ponukou zájazdových autobusov na trhu. Na odôvodnenie tejto metódy použila dopravným podnikom vybraná agentúra zákonný paragraf o zvýhodnenej cene, ktorá je nižšia ako trhová cena a je platná len v určitom krátkom časovom období.
Mestské zastupiteľstvo totiž schválilo 25. 8. 2005 v rozpočte mesta 12 miliónov (neskôr to zvýšilo na 12,5 milióna) dopravnému podniku na nákup zájazdového autobusu, resp. autobusov. "Bolo nám povedané, že čerpať peniaze treba do konca minulého roku, čiže za 4 mesiace. Následným prieskumom trhu sme však zistili, že dovtedy by nám to skoro nikto nevedel dodať, lebo dodacia lehota je u takýchto autobusov až pol roka," argumentuje generálny riaditeľ.
Ďalej vysvetľuje, že preto navštívili septembrovú výstavu Autosalón Nitra 2005. Tam si podľa jeho slov vytypovali dva predvádzacie autobusy za zvýhodnené ceny u dvoch firiem, ktoré ich vedeli dodať do konca roka. "Nemali sme inú možnosť kúpiť autobusy ešte minulý rok a vzhľadom na situáciu sme si objednali všetky služby súvisiace s verejným obstarávaním u profesionálnej agentúry, ktorá nesie na základe mandátnej zmluvy za obstaranie všetky riziká," povedal Jaššo. Dodal, že za to agentúre zaplatia spolu 18-tisíc Sk a obe kúpy považuje pre DPMK za výhodné.
Predseda finančnej komisie mestského zastupiteľstva Peter Cengel (KDH) považuje použitie rokovacieho konania bez zverejnenia v tomto prípade za oprávnené.
Načo sú vlastne DPMK zájazdové autobusy? "Mesto požadovalo luxusný autobus, za ktorý sa netreba hanbiť a môže ísť aj do zahraničia, a to hlavne pre športové kluby pôsobiace v meste v rámci mestskej podpory rozvoja športu, no i pre iné mestské organizácie. Nakoniec sa nám podarilo kúpiť za schválenú sumu až dva autobusy," vraví Jaššo.
Podmienky poskytovania autobusov športovým klubom ešte podľa jeho slov dohodnuté nie sú. Autobusy sa zatiaľ pre prebiehajúci proces zaškoľovania vodičov nepoužívajú a stále parkujú v garážach DPMK. "Tento týždeň síce už o Man žiadali futbalisti MFK na zápas v Rimavskej Sobote, ale ešte nepôjde, najprv totiž musí absolvovať skúšobné jazdy," zdôvodňuje Jaššo.
Zápas sa nakoniec ani neuskutoční, kvôli počasiu je odložené celé prvé jarné kolo.
Dopravný podnik plánuje zájazdové autobusy prenajímať aj iným organizáciám v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
***
MAN Lion´s Star RHS 464
Je to luxusný diaľkový veľkokapacitný autobus (49 osôb + vodič + sprievodca), trojnápravový, dĺžka: 12 m, šírka: 2,5 m, batožinový priestor: 12,8 m3, hmotnosť: 18 ton, prevodovka: automatizovaná 12-stupňová, motor: 460 PS 2100 Nm/ 900-1300 ot./min. 338 kW/1900, ABS, ASR, retardér, riadená zadná náprava, samostatné nezávislé kúrenie, navigačný systém, audiovideo sústava, 2x plazmové monitory, 2x chladnička, spálňa vodiča, WC, kamera na cúvanie.
(jav)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári