Nové Porsche 911 Turbo dokáže zrýchliť
z nuly na 200 km/h iba za 12,2 sekundy
Nemecká firma Porsche rozširuje svoje sortiment o nový model 911 Turbo. Šiesta generácia tohto špičkového modelu radu 911 mala svetovú premiéru na tlačovej konferencii firmy Porsche, ktorá sa uskutočnila 28. februára (prvý novinársky deň ženevského autosalónu).
Nový model 911 Turbo disponuje motorom, ktorého maximálny výkon je 353 kW pri 6 000 ot/min, čo je o 44 kW viac, ako bol výkon motora doterajšieho modelu. Merný výkon 3,6-litrového plochého motora (boxer) tak stúpol na rekordnú hodnotu 98 kW na jeden liter zdvihového objemu. Maximálny krútiaci moment motora sa zvýšil z 560 to 620 Nm. Pre dynamické vlastnosti vozidla je však dôležité najmä to, že sa rozšíril rozsah otáčok, v rámci ktorých je k dispozícii najvyššia hodnota krútiaceho momentu. Zatiaľ čo doteraz bol tento rozsah od 2 700 do 4 600 ot/min, teraz je to od 1 950 do 5 000 ot/min. K zlepšeniu výkonových charakteristík motora prispelo aj použitie turbodúchadla s variabilnou geometriou turbíny.
Nový model 911 Turbo, vystrojený šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Rýchlosť 200 km/h dosiahne vozidlo za 12,8 sekundy. Zrýchlenie z 80 km/h na 120 km/h pri zaradenom piatom prevodovom stupni trvá len 3,8 sekundy. Ak je vozidlo vystrojené automatickou prevodovkou Tiptronic S, dodávanou za príplatok, dosahuje ešte lepšie dynamické vlastnosti: na stovku zrýchli za 3,7 sekundy, na rýchlosť 200 km/h za 12,2 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla (s hociktorou prevodovkou) je úctyhodných 310 km/h. Dynamické vlastnosti možno ďalej zlepšiť inštalovaním systému Sport Chrono Package Turbo, ktorý umožňuje stlačením tlačidla Sport krátkodobo (maximálne na desať sekúnd) zvýšiť plniaci tlak turbodúchadla a tým aj výkon motora.
Nové Porsche je, rovnako ako predchádzajúci model, vystrojené systémom pohonu všetkých kolies, ktorý má elektronicky riadenú viackotúčovú spojku. Riadiaci systém PTM (Porsche Traction Management) zabezpečuje variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu, a to podľa okamžitých adhéznych podmienok jednotlivých náprav. Výkonné vozidlo musí mať aj výkonný brzdový systém. Porsche 911 Turbo má vpredu i vzadu ventilované kotúčové brzdy priemeru 350 mm. Predné strmene majú šesť piestikov, zadné štyri. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené keramickými brzdovými kotúčmi, ktoré majú konštantné trecie vlastnosti (nevyskytuje sa u nich tzv. vädnutie brzdového účinku pri opakovanom brzdení) a absolútne odolávajú korózii.
Navonok sa nová deväťstojedenástka Turbo odlišuje od svojho predchodcu modifikovanou prednou časťou s nízko položenými hmlovými svetlami a smerovými svetlami, tvorenými svietiacimi diódami. Upravený bol aj tvar bočných otvorov na vstup chladiaceho vzduchu a tvar zadného prítlačného krídla.
Radomír Mlýnek
.obr. Porsche 911 Turbo
Autor: Subaru Forester
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári