odmeniť neľahká práca učiteľov, tak sú koruny potrebné i na chod škôl a školských zariadení. Zadarmo predsa nikto nebude do školy dodávať elektrinu, vodu, teplo. Svoje si žiadajú tiež hnijúce potrubia, rozpadajúce sa strechy, praskajúce radiátory, opadajúce omietky. Vo vymenúvaní, na čo všetko školy potrebujú peniaze, by sa dalo dlho pokračovať. Rodičia síce sem-tam niečím prispejú, niektorí z lásky ku škole urobia aj viac ako len sem-tam. No korún na chod škôl je stále málo.
K problémom trošku prispieva i to, že niektoré školy prechodom kompetencií zo štátnej správy na samosprávy prešli na obce a mestá, kým druhé ostali pod štátnou správou. V našom meste patria niektoré školy pod magistrát, iné pod Košický samosprávny kraj a tie tretie pod Krajský školský úrad. Rozdelenie vyplýva zo stupňa a zamerania škôl.
Nezainteresovaný by si mohol povedať - škola ako škola. Sú predsa v takmer podobnej budove a majú aj takmer identické problémy. Celkom tak to nie je. Klasické základné školy, ktoré sú pod správou mesta, majú výhodu, že im boli miestne dane z nehnuteľnosti odpustené. A tak peniaze, ktoré mali zaplatiť mestu, môžu použiť na niečo iné, niečo v prospech žiakov. Špeciálne základné školy sa takejto výhody nedočkali, na nich sa povinnosť platenia vzťahuje. Prečo je to tak? Prečo musí medzi školami, ktoré aj tak nemajú peňazí nazvyš, platiť podobné "kastovanie?"
lia
Autor: Nie je škola ako škola
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári