písomne, ústne do zápisnice, telegraficky, telefaxom alebo elektronickou poštou.
Z podnetu musí byť, podľa § 13 zákona, jasné, akej veci sa týka a čoho sa podávateľ domáha - čo chce podaním podnetu dosiahnuť. Ak podnet nemá predpísané náležitosti, verejný ochranca práv bezodkladne vyzve podávateľa podnetu, aby, v určenej lehote, ktorá nesmie byť kratšia ako sedem dní, neúplný alebo nejasný podnet doplnil alebo spresnil. Poučí ho aj o tom, ako treba doplnenie alebo spresnenie urobiť a zároveň ho poučí o tom, že ak v danej lehote podnet nedoplní alebo nespresní a tým nie je možné v jeho vybavovaní pokračovať, podnet sa odloží. O týchto následkoch musí podávateľa podnetu poučiť.
Podnet by mal vždy obsahovať :
meno a priezvisko podávateľa podnetu,
označenie fyzickej alebo právnickej osoby, na ktorú sa podávateľ podnetu sťažuje,
presný opis veci, ktorej sa podnet týka,
čoho sa podávateľ podnetu domáha,
kópie dokladov, preukazujúcich tvrdenia podávateľa podnetu.
Verejný ochranca práv je povinný zachovávať mlčanlivosť vo veciach ochrany osobnosti o ktorých sa dozvedel pri výkone svojej funkcie, a to aj po skončení svojej funkcie. Povinnosti mlčanlivosti môže verejného ochrancu práv zbaviť predseda národnej rady, to neplatí, ak ide o osobné údaje (§ 12).
(Zdroj: www.obcan.sk, www.vop.gov.sk)
Autor: Kto je ombudsman
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári