Až oveľa neskôr sa dozvedeli, že vlak zastal v Bujanovskom tuneli z dôvodu zrážky rušňa s obrovským kusom ľadu, ktorý spadol z vetracej šachty. Náraz bol tak silný, že z lokomotívy odtrhlo vzduchové a vodné zariadenia umiestnené v spodnej časti podvozku rušňa. Škodu po nehode vyčíslila ZSSK na 100 000 Sk. Správu tunelov majú na starosti Železnice SR (ŽSR), preto sme sa hovorkyne spoločnosti Kornélie Blaškovej opýtali, aké opatrenia urobia, aby k podobným haváriám, možno ohrozujúcim aj život cestujúcich, v budúcnosti nedochádzalo.
"Naši zamestnanci chodia do tunelov a vizuálne zisťujú, či sa tam nachádza ľad. Ak áno, obíjajú ho," odpovedala K. Blašková. Skúmajú nielen klenby, ale aj steny tunelov, ich komplexnú kontrolu robíme raz ročne. Čo sa týka Bujanovského tunela, naposledy bol preverený 17. februára, tri dni pred zrážkou. Kompetentní mi to vysvetľovali tak, že je tam sto metrov hlboká vetracia šachta, ktorej nedovidieť na dno. A takéto šachty sa nedajú nikdy kompletne vyčistiť. Robotníci obíjajú len ľad, ktorý vidia. Bol vydaný pokyn, aby všetky tunely na Slovensku boli kontrolované dva razy do týždňa."
Hovorca ZSSK, ktorá má na starosti dopravu na železničných tratiach Miloš Čikovský ešte v inkriminovaný pondelok uviedol, že budú škodu vzniknutú na lokomotíve vymáhať od ŽSR. "K tomu sa teraz nevyjadrím, čo bude ďalej sa ukáže až na základe výsledkov vyšetrovania," dodala hovorkyňa.
ŽSR majú na starosti 3 665 km železičných tratí, z toho 2 484 jednokoľajových, 1 023 km dvojkoľajových, 52 km úzkorozchodných, 106 km širokorozchodných a 10 149 výhybiek. Takisto 2 361 mostov v dĺžke 47 a 76 tunelov v dĺžke vyše 43 kilometrov.
Autor: sam
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári