centra Aupark na Námestí Osloboditeľov. Poslanci dostali v písomnej forme dve varianty riešenia dopravy, no prevláda názor, že by ich ešte mali posúdiť nezávislí dopravní špecialisti. Podľa zastupujúceho primátora Františka Knapíka sa pri tak dôležitej záležitosti, ktorá na dlhé roky zmení vzhľad námestia netreba ponáhľať, ale uvážene konať.
"Myslím si, že prevláda názor, aby sa doprava na Štúrovej riešila mimoúrovňovo, teda zapustením do zeme. (Hovorí sa o zapustení v časti od Fejovej až po ČSOB.-pozn.red.) Predpokladá to zvýšené náklady, ktoré budú predmetom ďalších rokovaní s investorom Auparku, ale aj ďalšími subjektami na Štúrovej, ako sú Československá obchodná banka, či spoločnosť Verona, ktorá je majiteľom rozostavaného kongresového centra. Tí by sa mohli spolupodieľať na čo najkomfortnejšom riešení dopravy, pretože prístup ľudí do ich objektov by bol takto príjemnejší a bezpečnejší," povedal Knapík, ktorý ocenil prácu košických študentov architektúry a ich riešenie námestia.
Knapík verí, že investícia vo výške 2,5 miliardy sa na námestí zrealizuje potom, čo obaja - mesto i investor - dôjdu v rokovaniach ku kompromisnému riešeniu a obaja ustúpia tak, aby výsledkom bolo kvalitne riešená doprava najmenej na 20 rokov. Verí, že stavať by sa mohlo začať už koncom tohto roka.
Autor: ren
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári