dopravy. Prepravca žiada takmer dvojnásobok toho, čo môže ponúknuť kraj. Na konci reťazca je cestujúci.
V najbližšom období príde na rad viacero opatrení namierených práve voči ľuďom, ktorí autobusovú dopravu využívajú. A aby toho nebolo málo, nepôjde len o zvýšenie cestovného. Jablkom sváru sú zľavy, ktoré nedokáže samosprávny kraj dopravcovi preplácať. Najväčšiu hrôzu môžu a budú mať z plánovaných krokov oboch strán obyvatelia koncových obcí. Tí sa zrejme rozlúčia s akou-takou obsluhovosťou ich územia zo strany SAD. Veď ak sa rušia spoje, prvé na rad prichádzajú tie najmenej rentabilné. Tých je viacero, či už posledných večerných, alebo tých, ktoré smerujú do oblastí, kde až tak veľa ľudí nebýva. Doplatia teda na to najnižšie príjmové skupiny obyvateľstva žijúce na miestach s najvyššou mierou nezamestnanosti.
Kde je však problém? V nedostatku peňazí? Kto zachráni prímestskú dopravu? SAD žiada veľa, čo dokladuje nákladmi. Kraj tvrdí, že nemá a na dopravu vyčlenil menej ako minulý rok. Len ceny nafty však vzrástli minimálne o päť korún na liter, čo náklady logicky zvýšilo. Možno by sa niekoľko spojov dalo zachrániť. To by si ale úradníci museli nadeliť menej pre seba. Ľud by bol vďačný. Zrejme však musí pár drobných zostať aj na najbližšie nadeľovanie. Veď čo tam po nejakom Jožkovi z Hačavy, ktorý sa nedostane do mesta. Nech si zavolá taxík, ak má začo...
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári