o takmer štyri milióny. Rozhodli o tom poslanci na poslednom zastupiteľstve Košického samosprávneho kraja. Táto skutočnosť bude mať za následok rušenie spojov.
"My vieme, že balík finančných prostriedkov je malý a nebude im postačovať. Uvidíme, ako sa bude v priebehu roka vyvíjať podielová daň z príjmov fyzických osôb a priama daň z motorových vozidiel. Keby bolo peňazí z daní viac, tak počítame s tým, že sa presunú do dopravy," povedal nám vedúci odboru dopravy Košického samosprávneho kraja Ing. Michal Iľko.
Pokiaľ v uplynulom roku mala košická SAD-ka z KSK schálených takmer 92 miliónov korún, pre tento rok sa suma znížila na necelých 88,2 milióna. Aj napriek tomu, že SAD v minulom roku niekoľkokrát vyjadrila nespokojnosť s nízkym rozpočtom, ktorý bol navyše zaťažený neustále stúpajúcimi cenami pohonných hmôt, poslanci nadelili menej. Doplatiť na to môžu len cestujúci, pretože zmluva o výkonoch vo verejnom záujme sa týka v Košiciach, Spišskej Novej Vsi a Rožňave 128 liniek.
"Ostáva len dúfať, že sa peniaze nájdu. Budeme navzájom rokovať a dúfam, že sa nejako dohodneme. V opačnom prípade by sme museli pristúpiť aj k tomu, že by sa niektoré spoje aj zrušili," vysvetlil M. Iľko a doplnil, že kým doteraz sa uzatvárali zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme na rok, teraz sa bude snažiť KSK situáciu zmeniť. "Keby sa nám podarilo dohodnúť aspoň na pol roka, na základe vývoja finančných tokov by sa následne dalo čosi pridať. SAD nedostala dosť a v súvislosti s vyššími vstupmi sa to teraz javí viac okaté ako v roku minulom. Z Košíc bola predložená kalkulácia na 158,1 milióna korún, teda dostali väčšiu polovicu z toho, čo požadovali, čo je problém."
Generálny riaditeľ SAD Košice Ing. Ľubomír Gerši tvrdí, že dopravca ešte oficiálne čísla nemá: "Počul som však o tom, koľko by sme mali dostať. Je to málo, zatiaľ nám však nebol predložený návrh zmluvy o verejnom záujme. Ak sa potvrdia neoficiálne informácie, budeme nútení dopravu redukovať."
O zmluve o výkonoch vo verejnom záujme budú zástupcovia SAD s KSK rokovať v dohľadnom čase. Už teraz je však zrejmé, že dopravca nebude spokojný.
Prímestskú dopravu zabezpečuje na linke č. 28 smerujúcej zo Železničnej stanice do Nižnej Myšle a späť Dopravný podnik mesta Košice. Poslanci KSK odklepli na tento účel pre DPMK milión korún, s čím boli podľa M. Iľka predstavitelia dopravného podniku spokojní.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári