šokovalo, keďže toľko stoličiek ani v zlom sne nečakal. Toho tretieho, napríklad aj moju známu, vysvedčenie zase nahnevalo. Dcéra totiž mala z predmetu, ktorý bol dôvodom pokazenia celkového hodnotenia i radosti, 5 jednotiek a 2 dvojky. Keď si to matka i jej školáčka zrátali, priemerne im vyšlo, že na vysvedčení musí byť stopercentne jednotka. Deväť deleno sedem je predsa ani nie 1,3.
Ja pôjdem do školy a opýtam sa triednej, prečo dcéra jednotku nedostala. Veď je to nespravodlivé, zastrájala sa nahnevaná známa. Možno budem žiadať i komisionálne preskúšanie, nahlas pokračovala v úvahách. Potom sa však rozhodla, že skôr ako podnikne rázne kroky, najprv sa asi zájde porozprávať s triednou učiteľkou. Nech jej vysvetlí, prečo to nebola jednotka, ale dvojka. Od čias, kedy ona drela školské lavice, mohlo sa predsa čosi zmeniť a už neplatí, že aká známka po spriemerovaní viacerých žiakovi vychádza, takú aj dostane. Možno majú dnes pedagógovia na školákov iný meter. A ani známky nemusia mať rovnakú hodnotu. Predsa len iná môže byť cena jednotky, ktorú žiak chytí za vzorne napísanú domácu úlohu, iná za odpoveď pri tabuli a iná zo štvrťročnej previerky.
No nič, asi fakt pôjdem za triednou. Budem sa tiež musieť častejšie zastaviť v škole alebo pravidelne chodiť aspoň na rodičko, nech mám vopred prehľad o dcériných výsledkoch. Na prekvapenia budem potom včas pripravená. a nie, že ma studený pot obleje, až keď mám v ruke vysvedčenie, uzavrela známa polročnú meditáciu pripomínajúcu plač nad rozliatym mliekom.
lia
Autor: Plač nad rozliatym mliekom?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári