dva mesiace a dostali nedoplatky, nestalo sa. Nepáči sa mi takéto konanie. Bývame v Myslave a mesačne platíme za plyn 3 360 korún. V decembri nám prišla faktúra, za ktorú sme zaplatili sedemtisíc a preto som verila, že v januári za plyn platiť nebudeme. Máme predplatené, prišlo však SIPO a znovu máme platiť. Kde sú naše peniaze," rozhorčuje sa pani Agnesa Beerová z Myslavy.
Keď zákazníkom jedenásteho cyklu, ktorí majú termín vyúčtovania v novembri, došla začiatkom decembra chybná faktúra, plynári sa ospravedlňovali. Vraj zavádzajú nový fakturačný systém a ľuďom všetko vrátia v čo najkratšom čase.
"Ak vznikol na faktúre v rozpore s uskutočnenou platbou nedoplatok, odporúčame ho ignorovať a neuhradiť. V prípade, že už k úhrade nesprávne vyúčtovaného nedoplatku došlo, SPP uisťuje, že žiadna z uskutočnených platieb sa nestratí. SPP peniaze zákazníkovi vráti v čo najkratšom čase a zaväzuje sa vyriešiť celý problém najneskôr začiatkom nového roka, a to voči všetkým dotknutým zákazníkom 11. cyklu. Netreba nič reklamovať, nikam chodiť a ani telefonovať do zákazníckych centier," znelo vyhlásenie SPP voči verejnosti.
Je nový rok a ľudia majú platiť, hoci sa svojich peňazí nedočkali. "Volala som zákaznícke centrum, kde mi povedali, aby som stopla trvalý príkaz, vraj to budú riešiť. My máme problémy s tým, čo spôsobil niekto iný," dodala A. Beerová.
Podľa hovorkyňe SPP Dany Kršákovej je toto prípad, keď odberateľ plynu nemal v januárovej zálohe SIPO dostať zálohový predpis. "Máme veľmi veľa zákazníkov a každý prípad je špecifický. Je možné, že sa niečo také udialo, preto v prípade akýchkoľvek pochybností, prosíme odberateľov, aby sa kontaktovali na príslušné zákaznícke centrum SPP. Situáciu vždy individuálne prešetríme a dáme do poriadku," vysvetlila D. Kršáková a dodala, že plynári problémy zákazníkov 11. cyklu riešia. "Zaplatené zálohy za október či november započítavame na predpis zálohy január 2006 a február 2006. To znamená, že v prípade ak niekomu nebola započítaná záloha aj za október, ani vo februári nebudeme od neho požadovať žiadne zálohové platby. V prípade, že zákazníci nesprávne vyúčtovaný nedoplatok nezaplatili, bude tento nedoplatok vyrovnaný zaplatenou zálohou, ktorá nebola započítaná do faktúry. Ak niekto požadoval peniaze, vrátili sme mu ich na jeho bankový účet."
SPP už má jasno aj v tom, koľkých odberateľov sa chaos so zavádzaním nového fakturačného systému dotkol. "V rámci celého Slovenska ide približne o 60-tisíc odberateľov v 11. fakturačnom cykle, teda asi o polovicu odberateľov tohoto cyklu."
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári