autobusu, premávajúceho po mestskej časti. Aj preto podpísala petíciu za riešenie problémov v rámci mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Košiciach. Ako informoval podpredseda petičného výboru Miroslav Orság, petíciu od 10. júna až do jej ukončenia 15. októbra podpísalo viac ako 4 000 ľudí.
"Chceme takto pritlačiť na poslancov mestského zastupiteľstva, vedenie Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) a ďalších kompetentných, aby konečne začali riešiť dlhé roky trvajúci problém s dopravou na sídlisku," povedal nám M. Orság. "Cestovanie v ranných špičkách, alebo vo večerných hodinách z a na sídlisko je zlé. Autobusy sú preplnené, cestovanie nekultúrne a pre deti, tehotné ženy či dôchodcov v tlačeniciach sčasti aj nebezpečné."
Podľa M. Orsága odovzdajú petíciu na Magistráte mesta Košice, aby sa dostala na prerokovanie v mestskej rade, respektíve do programu jedného z najbližších rokovaní poslancov mestského zastupiteľstva. Riešenie dopravnej situácie v Ťahanovciach a v neďalekej rovnomennej obci posilnením autobusových liniek označil len za krátkodobé, perspektívu vidí v zavedení električiek či trolejbusov. Poukázal aj na nutnosť inej koncepcie prístupu na sídlisko vozidlami. Zdôraznil, že ak sa napríklad vzprieči na príjazdovej ceste autobus, ľudia, ktorých žije na sídlisku 23 000, sa naň alebo z neho nemusia dostať.
"Neviem, čo vlastne chcú, my predsa nestaviame mosty ani cesty," reagoval na našu otázku, ako a či vôbec bude dopravný podnik reagovať na petíciu, člen Predstavenstva DPMK Pavel Titl. "Najväčším problémom Ťahanoviec je totiž vstup na sídlisko. Ťahanovčania chceli mať spojenie s Furčou, majú ho. Jazdí tam i najviac expresných liniek. Čo sa týka zavedenia trolejbusov, ak by nám štát dal peniaze, nevidíme v tom problém. Ale dovtedy sa nedá nič robiť. Veď sme len horko ťažko naškrabali desať miliónov na nové oblúky trate pri plavárni."
P. Titl sa vyjadril aj k myšlienke zavedenia električiek. Podľa jeho slov sú síce kapacitne výhodnejšie ako napríklad autobusy, ale, okrem nedostatku finančných zdrojov, to má ešte jeden háčik.
"Ani pri najlepšej vôli nedokážeme dotiahnuť električku medzi činžiaky. Jazdila by teda iba spodnou cestou a chcel by som vidieť, ako by sa páčilo ľuďom z horných ulíc, keby museli na zastávky šliapať pešo," uviedol P. Titl.
Vyzerá to teda tak, že zatiaľ sa Ťahanovčania budú musieť uspokojiť s linkou č. 39, ktorá im konečne po dlhých rokoch sprístupnila od 1. decembra sídlisko Dargovských hrdinov bez zbytočného prestupovania. Tento spoj by však mal premávať iba do konca januára 2006, čo bude ďalej, zatiaľ nevedno.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári