preto ho dočasne vyriešili tak, že telefonáty z celého košického kraja prepojili košickým hasičom. Našťastie sa chybu podarilo odstrániť v podstatne kratšom čase, no v čase od 15.10 do 15.50 hod., keď už bola 112-vrátená do pôvodného stavu, zaregistrovali až 236 volaní! Hasiči nám prezradili, že v každom z týchto prípadov išlo o zlomyseľné volanie. V takýchto telefonátoch si volajúci vymýšľali fiktívne požiare, alebo sa ozývali iba nadávky, smiech, prípadne sa neozval vôbec nikto.
Linka 112 slúži ako tiesňové volanie integrovaného záchranného systému pre celú Európu. Volaním na toto telefónne číslo sa volajúci vie dovolať pomoci každého druhu, prípadne je prepojený na záchranku, políciu alebo k hasičom v oblasti, pod ktorú spadá.
(tnt)
Autor: Nórsko28 dní
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári